Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Hledačky pokladů

U České Meze, na pomezí Čech a Moravy, viděla jsem dvě hledačky drahokamů. Občas se shýbly pro kamínek ametystu a já jim trochu záviděla.

Už odmala jsem si přála najít poklad. Sbírala jsem kameny, sklíčka... ale opravdový krystal jsem ještě nikdy nenašla.

Stačil by mi snad i jeden malý kámen a nebyl by ani pro mě, říkám si v duchu. Protože když si člověk nechá poklad jen pro sebe, bojí se, že ho ztratí. Nebo že mu ho někdo ukradne. Já bych kamínek darovala druhému pro štěstí. Vždyť podstatou lásky je darování se. 

Proč někdo lásku daruje, jiný si ji usurpuje, další podmiňuje či odmítá? Tak je to však i s mou láskou. Dříve jsem s ní kupčila - oko za oko, kamínek za kámen... myslela jsem si, že tak to má být. Ale není to tak. A není to tak ani správně.

Přesto sním o lásce dál. Ale o lásce vyzrálé. Toužím pustit lásku ze sebe a k sobě. Otevřít se jí a nechat jí mnou proudit. Nebát se a skočit do ní - celou svojí bytostí, myslí, srdcem a tělem. Zemřít a přesto naplno žít.

Hledačky drahokamenů dál očima pátrají po ametystech.

Jdu fotit listy ve strništi.

Přemýšlím, básním si dál... Stačil by i obyčejný křemen. Čistá voda- čistá láska, alespoň úmysl lásky, by jej zprůhlednila, jako láska svojí podstatou vyjevuje pravdu. Milovat iluzi je bláhovost. Pravda je neskrytost, říká Anna Hogenová. Proto skutečná láska jde ruku v ruce s pravdou do hloubky, začíná poznáním a přijetím sebe sama.

Fotím barevné listy javoru. Vypadají jako pomačkané hvězdy.

Jsme tu na poli tři ženy. A hledáme.

Je mi zase trochu smutno tím nedělním steskem domova-nedomova. Napadají mě verše o lásce, které zase hned zapomenu.

Verše o tom, že bych kamínek zahřála v dlani, pro tebe, kápla do něj z očí trochu ladoňkové barvy a z tváří trochu ruměnce. A tak by se obyčejný křemen proměnil v drahokam.

Přišel by sis pro něj po strništi bos? A nahý? Láska nás vysvléká do neskrytosti. Vydává nás všanc.  Možná by ses bál bolesti.

A já zase bolesti toho, že nepřijdeš.

Křehnou mi prsty.

A sním dál.

 

 

 

Ukážu vám ještě mnohem vzácnější cestu:
Kdybych mluvil jazyky lidskými i andělskými, ale lásku bych neměl, jsem jenom dunící kov a zvučící zvon.
Kdybych měl dar proroctví, rozuměl všem tajemstvím a obsáhl všecko poznání, ano kdybych měl tak velikou víru, že bych hory přenášel, ale lásku bych neměl, nic nejsem.
A kdybych rozdal všecko, co mám, ano kdybych vydal sám sebe k upálení, ale lásku bych neměl, nic mi to neprospěje.
Láska je trpělivá, laskavá, nezávidí, láska se nevychloubá a není domýšlivá.
Láska nejedná nečestně, nehledá svůj prospěch, nedá se vydráždit, nepočítá křivdy.
Nemá radost ze špatnosti, ale vždycky se raduje z pravdy.
Ať se děje cokoliv, láska vydrží, láska věří, láska má naději, láska vytrvá.
Láska nikdy nezanikne. Proroctví - to pomine; jazyky - ty ustanou; poznání - to bude překonáno.
Vždyť naše poznání je jen částečné, i naše prorokování je jen částečné; až přijde plnost, tehdy to, co je částečné, bude překonáno.

hymnus o lásce svatého Pavla, 1. Korintským, 13. kapitola

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jarmila Horáková | neděle 18.10.2020 22:00 | karma článku: 14,30 | přečteno: 366x
  • Další články autora

Jarmila Horáková

jak kvete červen

Po dlouhé době zase přicházím mezi vás. Chci se podělit o krásné okamžiky měsíce června tak, jak se mi je podařilo nebo nepodařilo vyfotit.

15.6.2023 v 15:07 | Karma: 14,05 | Přečteno: 216x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

purpurový plášť archanděla Michaela

Jako purpurový plášť archanděla rozstříhaný na kousky, tak vypadají koniklece vykukující zpoza staré trávy....

24.3.2023 v 14:19 | Karma: 12,10 | Přečteno: 221x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

Tati, prosím, nevol Babiše

Toto je můj dopis tátovi, který je spíše modlitbou obecnou. Nebo vlastně i hodně konkrétní.Asi proto mi můj otec odpověděl, ať ho považuji za mrtvého a přerušil poslední trosky kontaktu. Někoho mi to připomíná. Že by A. B.?

9.1.2023 v 14:28 | Karma: 17,14 | Přečteno: 964x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

padesátka z jiného světa

Před týdnem jsem oslavila narozeniny. Ač padesáté, cítím se celkem mladě. Ale o to nejde. Uvědomila jsem si, kam patřím a kam ne. Kdo mě má rád takovou jaká jsem a kdo má ...

13.7.2022 v 13:50 | Karma: 14,13 | Přečteno: 608x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

každý den korálek

Vždyť bez klidu v srdci nemůže být pokoj kolem nás. Ticho je mé bohatství. Nadechuji ho do sebe jako čerstvý vzduch. A děkuji. Děkuji slunci, mrakům, vzduchu, vodě, ptákům... a posílám požehnání dětem, všem blízkým a světu mír.

22.6.2022 v 13:17 | Karma: 14,89 | Přečteno: 228x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Jeden za šest, dva za deset. Překupníci ošidili na hokejovém MS už stovky lidí

13. května 2024

Premium Jeden za šestku, dva za desítku, říká u vstupu do metra Českomoravská v Praze u areny zhruba...

Nábor do ochranky pro olympiádu v Paříži selhává. Chybí osm tisíc lidí

13. května 2024

Premium Nedostatek bezpečnostních pracovníků na nadcházející letní olympiádě v Paříži vyvolává vážné obavy...

Ženské hlídky střeží ekvádorský amazonský prales. Chrání řeky i rodnou půdu

13. května 2024

Říkají si Yuturi Warmi a rozhodly se, že svůj domov, ekvádorský amazonský prales, budou chránit...

Po zřícení obytné budovy v Belgorodu zemřelo 12 lidí, úřady obviňují Ukrajinu

12. května 2024  11:48,  aktualizováno  23:04

Sledujeme online V ruském Belgorodu se částečně zhroutila vícepodlažní obytná budova, podle úřadů v důsledku...

Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?
Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?

Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...

  • Počet článků 1119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 414x
mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne