Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

S láskou a s Parkinsonem

Milí, vzácní lidé, po delší odmlce se opět ozývám. S jistou nadsázkou lze říci, že opět vstupuji do života...

 

Když je člověku 28 let, těžko si zvykne na myšlenku, že by mohl onemocnět Parkinsonovou nemocí.

Byla jsem mladá maminka, akční a kreativní, když začaly mé potíže. Čtyřleté lékařské vyšetřování potvrdilo PN. Nedovedla jsem si představit, co mě čeká.

A co čeká děti?

Jak to přijme manžel?

Co mám stále odpovídat na dotazy, rady, ponaučení těch na jiném břehu?

Jak se vyrovnat s mlčením blízkých?

S pohledy cizích?

Styděla jsem se.

Spletli si diagnózu.

Určitě je to omyl.

To je přeci nemoc starých lidí.

Já se z toho dostanu.

Ne, ne, ne... Po dvaceti letech boje se má hrdost a soběstačnost, radost, řeč, veškerý pohyb, naděje.. postupně vytrácely.  Vyhlídka na operaci mě přiváděla  do malomyslnosti. Uvězněna ve vlastním těle jsem ani nevydržela mít otevřené oči....

 Děti i manžel byli stále se mnou. Navštěvovala mě maminka, kamarádky, přátelé. Každý všední den přicházeli lidé z hospicu a Lenka z Portima. Trpělivě a s empatií, i s humorem se o mě starali. Dotýkali se mě slovy i dlaněmi s něžným povzbuzováním. Naslouchali mému šepotu. Vyprávěli mi o sobě.

O vnoučatech, o adoptovaných dětech, problémech, včelách, loukách, o škole, umění, vlacích...

A stal se zázrak.

Život je krásný. A nikdo není chudák.

Krůček za krokem jsem s podporou rodiny, přátel a zdravotníků dojela na vozíku až na operaci.

Stalo se tak 28.4. 2020.

Děkuji.

 

https://www.youtube.com/watch?v=07-hGKgM358

 

 

Autor: Jarmila Horáková | úterý 7.7.2020 16:09 | karma článku: 26,02 | přečteno: 688x
  • Další články autora

Jarmila Horáková

jak kvete červen

Po dlouhé době zase přicházím mezi vás. Chci se podělit o krásné okamžiky měsíce června tak, jak se mi je podařilo nebo nepodařilo vyfotit.

15.6.2023 v 15:07 | Karma: 14,05 | Přečteno: 215x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

purpurový plášť archanděla Michaela

Jako purpurový plášť archanděla rozstříhaný na kousky, tak vypadají koniklece vykukující zpoza staré trávy....

24.3.2023 v 14:19 | Karma: 12,10 | Přečteno: 221x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

Tati, prosím, nevol Babiše

Toto je můj dopis tátovi, který je spíše modlitbou obecnou. Nebo vlastně i hodně konkrétní.Asi proto mi můj otec odpověděl, ať ho považuji za mrtvého a přerušil poslední trosky kontaktu. Někoho mi to připomíná. Že by A. B.?

9.1.2023 v 14:28 | Karma: 17,14 | Přečteno: 964x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

padesátka z jiného světa

Před týdnem jsem oslavila narozeniny. Ač padesáté, cítím se celkem mladě. Ale o to nejde. Uvědomila jsem si, kam patřím a kam ne. Kdo mě má rád takovou jaká jsem a kdo má ...

13.7.2022 v 13:50 | Karma: 14,13 | Přečteno: 608x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

každý den korálek

Vždyť bez klidu v srdci nemůže být pokoj kolem nás. Ticho je mé bohatství. Nadechuji ho do sebe jako čerstvý vzduch. A děkuji. Děkuji slunci, mrakům, vzduchu, vodě, ptákům... a posílám požehnání dětem, všem blízkým a světu mír.

22.6.2022 v 13:17 | Karma: 14,89 | Přečteno: 228x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Další předvolební útok v Drážďanech. Terčem byl stánek protiimigrační AfD

5. května 2024  11:22,  aktualizováno  12:24

Drážďany v sobotu zaznamenaly další předvolební útok. Tentokrát šlo o stánek protiimigrační...

Cyklista vjel do křoví a hlavou narazil do stromu. Přilbu měl, přesto zemřel

5. května 2024  12:07

V sobotu v podvečer řešili jihomoravští policisté dvě dopravní nehody. Na Znojemsku naboural řidič...

Řidič najel do brány Bílého domu, policie to vyšetřuje jako běžnou nehodu

5. května 2024  11:47

Neznámý šofér v sobotu v noci autem najel do brány Bílého domu. Náraz nepřežil. K přímému ohrožení...

Odbory svolávají další protest. Vadí jim změny v zákoníku práce a důchodech

5. května 2024  11:42

Českomoravská konfederace odborových svazů (ČMKOS) pořádá 21. května demonstraci na Malostranské...

  • Počet článků 1119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 414x
mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne