Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Pár půvabných míst uprostřed Čech - fotoblog

Ač jsem ctitelka svého rodného kraje a ráda stojím na své rodné hroudě, na Vysočině s červenými jeřabinami, mateřídouškou, remízky a skálami, musím přiznat půvab též kraji kolem Příbrami a Plzně. 

Krajiny naší země mají něco společného, to, o čem píší básníci a štětci vyprávějí malíři... ti, co mají cit pro duši krajiny...

 

 

 

 

 

*

BŘEZNICE

K vidění i k navštívení je tu zámek, a vůbec je to půvabná obec s příjemným posezením. Mě ale zaujal barokně rozcuchaný pivovar, nad kterým bdí památkáři a pivovarníci ho pod jejich dohledem opravují do podoby jeho dřívější slávy, kdy byl hospodářskou budovou.

 

 

KASEJOVICE

Nezapamatovatelný název obce, kam jsme se jeli podívat na  celkem obyčejnou synagogu, ale kde mě  oslovilo pokojné ticho.

Šalom.

To ticho tiše hřálo a milovalo. Tady jsem zažila pocity štěstí. Jen tak.... nádhera!

 

 

 

 

*

LNÁŘE

bez komentáře

 

 

 

 

 

 

 

 

*

BLATNÁ

detaily

Zde stojí uprostřed bláta a vody romantický zámek. Bohužel, fotografie nemám, viděla jsem a kochala jsem se pohledem z auta při západu slunce.

Celé městečko je ale historické. Ať už cukrárna z dob našich prapra nebo původně románský, pak gotický kostel založený Lvy z Rožmitálu, či barokní mariánský sloup...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*

PLASY

Severně od Plzně, na sloupech stojí v močálu monumentální Santiniho stavba - klášter cisterciáků.

Důmyslně postavená eko-stavba, která nás svým pokrokovým systémem, např. ohříváním vzduchu, naprosto zaujala a určitě jsme zde nebyli naposledy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*

CESTA DO MANĚTÍNA

17 km od Plas

 

*

 

*

MANĚTÍN

Zámek - místo klidu a vkusu. 

V kostele probíhal benefiční koncert na záchranu Brandlových obrazů.

 

 

 

 

zámecká zahrada...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je tu opravdu krásně... ani jsem netušila, jak je naše země bohatá na půvab a historii.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Děkuji za pozornost a přeji pěkné dny.

 

 

Autor: Jarmila Horáková | neděle 28.8.2016 5:02 | karma článku: 23,18 | přečteno: 519x
  • Další články autora

Jarmila Horáková

jak kvete červen

Po dlouhé době zase přicházím mezi vás. Chci se podělit o krásné okamžiky měsíce června tak, jak se mi je podařilo nebo nepodařilo vyfotit.

15.6.2023 v 15:07 | Karma: 14,05 | Přečteno: 215x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

purpurový plášť archanděla Michaela

Jako purpurový plášť archanděla rozstříhaný na kousky, tak vypadají koniklece vykukující zpoza staré trávy....

24.3.2023 v 14:19 | Karma: 12,10 | Přečteno: 221x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

Tati, prosím, nevol Babiše

Toto je můj dopis tátovi, který je spíše modlitbou obecnou. Nebo vlastně i hodně konkrétní.Asi proto mi můj otec odpověděl, ať ho považuji za mrtvého a přerušil poslední trosky kontaktu. Někoho mi to připomíná. Že by A. B.?

9.1.2023 v 14:28 | Karma: 17,14 | Přečteno: 964x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

padesátka z jiného světa

Před týdnem jsem oslavila narozeniny. Ač padesáté, cítím se celkem mladě. Ale o to nejde. Uvědomila jsem si, kam patřím a kam ne. Kdo mě má rád takovou jaká jsem a kdo má ...

13.7.2022 v 13:50 | Karma: 14,13 | Přečteno: 608x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

každý den korálek

Vždyť bez klidu v srdci nemůže být pokoj kolem nás. Ticho je mé bohatství. Nadechuji ho do sebe jako čerstvý vzduch. A děkuji. Děkuji slunci, mrakům, vzduchu, vodě, ptákům... a posílám požehnání dětem, všem blízkým a světu mír.

22.6.2022 v 13:17 | Karma: 14,89 | Přečteno: 228x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Usnul za volantem a srazil lidi na chodníku. Pro ženu a dítě letěl vrtulník

5. května 2024  19:10,  aktualizováno  19:48

V Kostelní Lhotě na Nymbursku vjel v neděli odpoledne řidič osobního auta na chodník, kde srazil...

Čínský prezident přiletěl na návštěvu Francie. „Vítali“ ho naštvaní Tibeťané

5. května 2024  16:57,  aktualizováno  19:44

Do Paříže přiletěl čínský prezident Si Ťin-pching, který v pondělí zahájí dvoudenní státní návštěvu...

Stát pomocí AI zkouší šetřit práci úředníků. Propouštění nechystá

5. května 2024  19:30

Umělá inteligence (AI) postupně získává své místo napříč resorty, kde zejména slouží k automatizaci...

Ukrajina je na ruskou letní ofenzívu připravená, zaútočí příští rok, míní USA

5. května 2024  19:05

Sledujeme online Ukrajinská armáda je připravena zahájit v příštím roce další ofenzívu proti ruským okupačním silám....

Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene
Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene

S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...

  • Počet článků 1119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 414x
mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne