Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Na vlnách

Pár úvah o Schumannově rezonanci, mozkových frekvencích a i pár klidných, jemně zamlžených fotografií z přírody.

 

Jsme obklopeni světem, jehož jsme součástí, a který má určitě hlubší význam, než o čem píše většina titulků novin. Tento hmotný svět má však vliv na to nehmotné. A může to být pochopitelně i naopak.

S fyzikou je vážně život zajímavý, i když jí rozumím jak koza petrželi. Přesto mám tu troufalost psát o Schumannově rezonanci či frekvenci. Přiznám se, že tomuto jevu stále moc nerozumím, ale fascinuje mne, protože...

Můj zájem o vlny jiné než jsou jen ty z pletací příze nebo z dlouhých vlasů či ty krásně uklidňující na vodní hladině, způsobilo moje časté napjaté naladění, neschopnost zbavit se stresu a tedy nemožnost spánku. 

Jak se přepnout? Nebo vypnout?

Náš mozek totiž funguje v určitých vlnových frekvencích, které náleží různým úrovním vědomí.

Realita není založena na vnějších vlivech, ale je vnitřním procesem založeným na našich myšlenkách, vnímání a emocích. Jestliže více porozumíme frekvencím těchto mozkových vln, staneme se pány své reality.

http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/3384-mozkove-vlny-a-rozsirene-vedomi

 Rozlišujeme čtyři přirozené rytmy. I když někteří autoři přidávají do řady k těmto čtyřem ještě stav gama, kdy prý máme pocit, že můžeme vše.

Frekvence alfa (8 - 13, 9 Hz) známe jako stav např. před spánkem, stav ponoření se do jakoby jiné přítomnosti - té, co je v nás. Jako když jsme byli děti ponořené do své reality, když jsme si hráli. Tento stav je terapeutický, léčivý. Určitě už jen pro to zklidnění. V tomto stavu se tvoří více serotoninu, což mohu potvrdit. Také vstupujeme do kontaktu se svojí duší.

Zkouším to na sobě. Už asi měsíc si ladím youtube na kanály alpha waves a dýchám. Nádech raz dva a uvol-ni-se-vý-dech...  V minulém blogu jsem napsala, že manžel  řekl, že by nedal 300,- Kč za jízdu kočárem. To je sice pravda, ale koupil mi relaxační křeslo... za což mu děkuji, neboť má smysl.

Uvolnění se, klid, je základ zdraví a pohody. Čím hlubší, tím lepší. Jak to vyjadřuje tao: klid je počátek všeho.

Další frekvencí jebeta (14 - 30 Hz), to je stav běžného vědomí, denní činnosti. 

Théta (4 - 7, 9 Hz) frekvence je stav spánku ve fázi REM, stav transu, kam se cíleně dostanou jasnovidci. V této fázi máme možnost měnit své naučené chování.

Delta (0, 1- 3, 9 Hz)  fáze se projevuje jako bezesný spánek a možnost ovlivnit své podvědomí.  

Tyto mozkové frekvence jsou ovlivněny dýcháním. Můžeme se pomocí dechu dostat do alfa vln nebo i do transu. 

 

Příroda vysílá také své frekvence, které na nás působí, třeba vrnění kočky, zpěv delfínů...

Je zajímavé, že na hranici mezi vlnovou délkou alfa a théta, tj. 7, 83 Hz, existuje jev - Schumannova rezonance - neboli tep Země. Podle vědců, kteří pozorovali blesky ze shora, ne ze země, jsou to elektromagnetické rezonance vyvolané výboji blesků mezi oblaky a zemským povrchem. 

Na naší Zemi se v jednu chvíli vyskytuje až dva tisíce bouří, které každou sekundu vyšlou kolem padesáti blesků. Každý z těchto výbojů vytvoří elektromagnetické vlny, které zůstanou uvězněny ve vrstvě od zemského povrchu až ke 100 km vysoké hranici ionosféry a v tomto prostoru obíhají Zemi. Některé z nich spojí amplitudy, jejich velikost se tedy sečte, zesílí a vytvoří to, čemu se odborně říká Schumannova rezonance – něco jako tlukot srdce zemské atmosféry. Jméno dostal tento jev po německém fyzikovi, který ho předpověděl už v roce 1952

http://www.rozhlas.cz/planetarium/priro8da/_zprava/schumannova-rezonance-tlukot-srdce-zemske-atmosfery--989926

 

Tato frekvence je léčivá.

Jenomže lidstvo stojí před záhadou. Tato rezonance se mění, zrychluje se. Měníme se proto i my, lidé, náš svět? Zdá se, že ano. Probouzíme se. Ale to už je pro mě úplné sci-fi.

Tímto článkem jsem chtěla poukázat na naše možnosti, i co se týká uzdravování. Na tomto principu pracují biorezonanční přístroje. Já mám ale raději poctivou vnitřní práci. Dotek přírody mi připomene kdo jsem. Jsem její část. A tak se na ní ladím.

Ladím se na vlnách alfa do klidu. 

Klid mě vrací k počátku, do bodu Alfa...

 

Tak, to je vše. 

Mějte se klidně.

 

Autor: Jarmila Horáková | pátek 2.9.2016 8:30 | karma článku: 16,38 | přečteno: 322x
  • Další články autora

Jarmila Horáková

jak kvete červen

Po dlouhé době zase přicházím mezi vás. Chci se podělit o krásné okamžiky měsíce června tak, jak se mi je podařilo nebo nepodařilo vyfotit.

15.6.2023 v 15:07 | Karma: 14,05 | Přečteno: 213x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

purpurový plášť archanděla Michaela

Jako purpurový plášť archanděla rozstříhaný na kousky, tak vypadají koniklece vykukující zpoza staré trávy....

24.3.2023 v 14:19 | Karma: 12,10 | Přečteno: 221x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

Tati, prosím, nevol Babiše

Toto je můj dopis tátovi, který je spíše modlitbou obecnou. Nebo vlastně i hodně konkrétní.Asi proto mi můj otec odpověděl, ať ho považuji za mrtvého a přerušil poslední trosky kontaktu. Někoho mi to připomíná. Že by A. B.?

9.1.2023 v 14:28 | Karma: 17,14 | Přečteno: 964x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

padesátka z jiného světa

Před týdnem jsem oslavila narozeniny. Ač padesáté, cítím se celkem mladě. Ale o to nejde. Uvědomila jsem si, kam patřím a kam ne. Kdo mě má rád takovou jaká jsem a kdo má ...

13.7.2022 v 13:50 | Karma: 14,13 | Přečteno: 608x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

každý den korálek

Vždyť bez klidu v srdci nemůže být pokoj kolem nás. Ticho je mé bohatství. Nadechuji ho do sebe jako čerstvý vzduch. A děkuji. Děkuji slunci, mrakům, vzduchu, vodě, ptákům... a posílám požehnání dětem, všem blízkým a světu mír.

22.6.2022 v 13:17 | Karma: 14,89 | Přečteno: 228x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Soud začal řešit podvod století za 2,4 miliardy. Okradených jsou tisíce

29. dubna 2024  6:21

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Přijíždí německý prezident Steinmeier. Setká se s Pavlem, uctí oběti střelby

29. dubna 2024  6:03

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájí dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 1119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 414x
mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne