Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Domácí humoresky

"Potřebovali bychom nový lustr," prohlásil znalecky náš 14letý syn, když se s šálkem čaje v ruce zahleděl na to, co že nám to vlastně svítí nad jídelním stolem, a logicky to zdůvodnil: "Tenhle už je zaprášený."

"Stačí ho vysát, miláčku... ", málem jsem se udusila, když jsem polykala smích. Pokusila jsem se o neutrální tón, ale neubránila jsem se údivu. Něco takového by mě nenapadlo.

Sice jsem slyšela historky o mužském stylu hospodaření, ale že by se to týkalo i syna... krev z mé krve. No, ale stejně nás ten lustr poslední dobou, dva tři týdny, zlobil. Strašil. Neposlouchal. Náladovatěl. Prostě problikával. 

"Můžeš ho, prosím, spravit?" Po neblahých zkušenostech s reakcemi mého chotě, kdy jsem se pustila do rekonstrukce jednotlivých částí bytu, jako prahy, futra, apod. činností: To je mužská práce... ! jsem utažení objímky nechala na něm.

Pro jistotu jsem mimoděk pípla: "Musí se utáhnout objímka."

Už jsem ticho.

"Já vím", děl muž.

A tak za omlouvání se návštěvám, když stůl i s jejich kávou zmizel v temnotě, kroutil s tím "ústrojím" a světlo blik blik a nic. Světlo a tma. V tomto případě to nemá žádnou souvislost s Hegelovou dialektikou.

Tak co, alespoň lustr konečně vysaju. Stáhla jsem pružinu a málem ten korpus upadl. 

Aha, objímka se protáčí.

Od čeho, Pane Bože, máme dvě ruce, že? Leč potřebovala jsem i třetí, tak dcera držela lustrový klobouk a společně jsme to utáhly. A já si teď trochu užívám té samolibosti. Lustr svítí.

Ale co, jednou si libují muži a jednou my, statečné ženy, si vystřelíme z nich.

Jinak by se jeden zbláznil.

Co se škádlívá, to se někdy i rádo mívá.

Amen.

 

A navíc je to všude podobné... Jeden známý rozebral hodiny, aby přišel na to, proč nejdou. Marně. Pak jeho manželka vyměnila baterii. A to je vše. Tik tak.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jarmila Horáková | čtvrtek 27.11.2014 13:21 | karma článku: 14,79 | přečteno: 736x
  • Další články autora

Jarmila Horáková

jak kvete červen

Po dlouhé době zase přicházím mezi vás. Chci se podělit o krásné okamžiky měsíce června tak, jak se mi je podařilo nebo nepodařilo vyfotit.

15.6.2023 v 15:07 | Karma: 14,05 | Přečteno: 216x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

purpurový plášť archanděla Michaela

Jako purpurový plášť archanděla rozstříhaný na kousky, tak vypadají koniklece vykukující zpoza staré trávy....

24.3.2023 v 14:19 | Karma: 12,10 | Přečteno: 221x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

Tati, prosím, nevol Babiše

Toto je můj dopis tátovi, který je spíše modlitbou obecnou. Nebo vlastně i hodně konkrétní.Asi proto mi můj otec odpověděl, ať ho považuji za mrtvého a přerušil poslední trosky kontaktu. Někoho mi to připomíná. Že by A. B.?

9.1.2023 v 14:28 | Karma: 17,14 | Přečteno: 964x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

padesátka z jiného světa

Před týdnem jsem oslavila narozeniny. Ač padesáté, cítím se celkem mladě. Ale o to nejde. Uvědomila jsem si, kam patřím a kam ne. Kdo mě má rád takovou jaká jsem a kdo má ...

13.7.2022 v 13:50 | Karma: 14,13 | Přečteno: 608x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

každý den korálek

Vždyť bez klidu v srdci nemůže být pokoj kolem nás. Ticho je mé bohatství. Nadechuji ho do sebe jako čerstvý vzduch. A děkuji. Děkuji slunci, mrakům, vzduchu, vodě, ptákům... a posílám požehnání dětem, všem blízkým a světu mír.

22.6.2022 v 13:17 | Karma: 14,89 | Přečteno: 228x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Fiala řekl, že podepíše abolici pro Mynáře, ale nedodržel slovo, tvrdí Zeman

13. května 2024  9:53,  aktualizováno  10:20

Premiér Petr Fiala (ODS) uvedl, že nemá problém podepsat abolici pro vedoucího prezidentské...

Trakční vedení po nájezdu zlodějů poničilo lokomotivu, škoda je 700 tisíc

13. května 2024  10:13

Krádež byla podle policie hlavní příčinou sobotních problémů na páteřním železničním koridoru z...

Prodavači i dělníci. Umělá inteligence zruší statisíce pozic, stát hledá řešení

13. května 2024

Premium Umělá inteligence a postupující digitalizace připraví v příštích letech o práci statisíce lidí....

Měli jsme odříznout nejlepší kamarády, říkají někdejší Svědkové Jehovovi

13. května 2024

Vysíláme Společenské vazby si tvoří primárně v rámci organizace. Pokud se rozhodnou ji opustit, přeruší s...

  • Počet článků 1119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 414x
mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne