Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ber to jako dar

Krize je kairos. Kairos je příhodný čas. Ne ten lineární, ale čas uvědomění si něčeho hlubšího a zásadního. 

 

Vnímejte všechno, co se ve vás děje. Buďte bdělými strážci  svého vnitřního prostoru. Chcete-li vnímat energii emočního těla, musíte být velice pozorní. Jste-li si této energie vědomi, nemůže ovládat vaše myšlení. Jakmile se vaše myšlení ztotožní s energetickým polem bolestné entity ve vašem těle, vaše myšlenky ji začnou posilovat.

Eckhart Tolle

Když se mi zablokuje šíje a ramena, nemohu se hýbat. Finta bloků je, že na sebe poutají pozornost a tím se to vše zhoršuje. Člověk je tvor schopný koncentrace...  hm, naučit se koncentrovat je ale náročná škola. Soustředit se na mantru nebo převést pozornost na to, co je vně, je těžké. Co je vně, skutečně vně? Není to to, co popisuji svými slovy, myšlenkami, ale to, čemu naslouchám. Vně je to, co přichází z prostoru. Často se mi stává, že skrze bloky nejsem schopná vnímat to, čím jsem obdarována, že nejsem schopná zvednout hlavu a vidět a slyšet to, co ke mně přichází.

Tak jsem si začala psát deník o tom, že každý den mě potká něco pěkného:

- SMS od kamarádky: Milá Jaruško, přeji ti krásný den.

- Jiná kamarádka mi věnuje kaštanovou tinkturu.

- Oknem mě pohladí slunce.

- Sedíme s mamkou v kuchyni, v kamnech praská oheň a sledujeme rozhovor Marka Ebena s Janem Třískou Na plovárně.

- Zatančila jsem si se synem na prodloužené.

- V neděli jsme viděli divadelní představení dobrovolníků z Hospicového hnutí Vysočina Trhák. Přestože hercům melodie často ujela, zpívali s chutí a z plných plic. 

A když  jako dnes nemohu spát, vykládám si to jako příležitost dýchací očisty. 

Přestože si nevím s mnohým rady, přestože se mi nedaří být zdravá, přestože taky neumím zpívat - chci žít a těšit se ze života. Nemyslet na to, jak mi je, ale vnímat ten proud... pohyb. Pustit ho i do mě.

Líbí se mi jedna nedávná historka: Soused D. stál brzy ráno u jejich auta. Až na čelní sklo byla všechna okna vymlácena. Začala jsem ho litovat. To někdo udělal schválně, protože jsou Romové. Ale nakonec vyšlo najevo, že paní D. řekla panu D. něco jako že je paroháč a on, než by zmlátil ji, rozmlátil auto.

Myslím, že pan D. má svou ženu velmi rád, i přes svou i její nedokonalost.

Najednou mi to došlo. Něco se pohnulo, vyplynulo... Dokázala jsem se dívat z nadhledu.

Život se nedá pojistit proti nečekaným a nepříjemným událostem. Může se stát v každou chvíli cokoli a kdekoli. A co naděláš? Život pokračuje dál a ty? Když stojíš ve svých bolestech, nehýbeš se, netvoříš a život v tobě stagnuje. Bojíš se. Tělo není tvůj nepřítel, tělo ti už tolik let ukazuje, že se bojíš žít s chybami svými i druhých. Pochop své tělo. Odevzdej se životu a přijmi jej. Nech věci plynout a neposuzuj svůj stav podle malicherností. Půtky a strkanice za pár okamžiků odplují, pokud je nepoutáš k sobě. Všichni máme nějaké slabosti, stíny, komplexy a lidé se stínem patří také do tvého života. I když s jejich chováním nesouhlasíš, patří k tobě. Přijdou a odejdou. I to, co si vyčítáš, co jsi zkazila. Život jde dál. Panta rhei.

Ber to jako dar.

A pouštěj se a odpouštěj.

Važ si sama sebe.

Raduj se.

Kup zákusky.

Polechtej někoho.

A pusť si pořádnej rockec!

 

 

 

Klid v srdci a v mysli - to je mé přání pro všechny.

Autor: Jarmila Horáková | středa 11.10.2017 3:29 | karma článku: 12,55 | přečteno: 343x
  • Další články autora

Jarmila Horáková

jak kvete červen

Po dlouhé době zase přicházím mezi vás. Chci se podělit o krásné okamžiky měsíce června tak, jak se mi je podařilo nebo nepodařilo vyfotit.

15.6.2023 v 15:07 | Karma: 14,05 | Přečteno: 213x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

purpurový plášť archanděla Michaela

Jako purpurový plášť archanděla rozstříhaný na kousky, tak vypadají koniklece vykukující zpoza staré trávy....

24.3.2023 v 14:19 | Karma: 12,10 | Přečteno: 221x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

Tati, prosím, nevol Babiše

Toto je můj dopis tátovi, který je spíše modlitbou obecnou. Nebo vlastně i hodně konkrétní.Asi proto mi můj otec odpověděl, ať ho považuji za mrtvého a přerušil poslední trosky kontaktu. Někoho mi to připomíná. Že by A. B.?

9.1.2023 v 14:28 | Karma: 17,14 | Přečteno: 964x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

padesátka z jiného světa

Před týdnem jsem oslavila narozeniny. Ač padesáté, cítím se celkem mladě. Ale o to nejde. Uvědomila jsem si, kam patřím a kam ne. Kdo mě má rád takovou jaká jsem a kdo má ...

13.7.2022 v 13:50 | Karma: 14,13 | Přečteno: 607x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

každý den korálek

Vždyť bez klidu v srdci nemůže být pokoj kolem nás. Ticho je mé bohatství. Nadechuji ho do sebe jako čerstvý vzduch. A děkuji. Děkuji slunci, mrakům, vzduchu, vodě, ptákům... a posílám požehnání dětem, všem blízkým a světu mír.

22.6.2022 v 13:17 | Karma: 14,89 | Přečteno: 228x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

  • Počet článků 1119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 414x
mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne