Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Život nám vychází vstříc

Co je důležitější: život nebo zdraví? Má pro nemocného člověka smysl žít? Čemu snadněji věříme? Že jsou nemoc a jiná trápení zoufalstvím nebo že jsou cestou k plnému životu?

Ve zdraví nám nepomůže člověk, ale život. Nejdůležitější je žít a ne být zdravý.

To jsou slova Vladimíra Kafky, jehož shodou okolností právě poslouchám. Říká: Jsme láska, jen to musíme praktikovat. Každý den se rozhoduji pro lásku.

https://www.youtube.com/watch?

Žijeme a nevíme snad ani co to ten život je. Patří k sobě láska a život jako ženský a mužský princip?

Přemýšleli jste o smyslu svého života, když vám nebylo dobře, když se váš život vzdaloval vašim představám? Když blízcí lidé trpěli vaší nemocí?

Nedávno jsem se ocitla v těžší situaci. Nevěděla jsem si rady a moc možností jsem tedy zrovna neměla. Byla jsem úplně sama uprostřed naslouchajícího ticha. Zcela spontánně jsem se zeptala toho prostoru: Jaký máš, Živote, když jsi mě z lásky povolal do života, se mnou úmysl? Jaký má můj život smysl? Jaký smysl má tato chvíle? To mě necháš tak? Už jen ta existenciální otázka vyslovená srdcem, změnila můj vnitřní stav a vzápětí i tělesný. Ulevilo se mi. 

Nemoc a já. Mé stálé téma. Už na ni nechci myslet, stále se jí nechávat poutat. Zjistila jsem, že je chyba jít proti nemoci. Tak si totiž vytvářím nepřítele a nemoc se pak chová nepřátelsky. Cítila jsem se nesvobodně, a proto se mi nemoc stala vězením. Já jsem z ní udělala vězení. Ale věřím, a už i vím, že tak to nemá být, že existuje i jiná možnost.  Zamilovat si nemoc. Protože ona svědčí o nedostatku lásky k sobě sama a tedy i k okolí. Měla bych změnit obraz-představu o sobě, o životě. To je asi to nejdůležitější, zároveň v praxi trochu těžší, nicméně každý krůček má cenu. Snad většina žen má tendenci věřit tomu horšímu o sobě... hm... Jak vypadá můj obraz sebe sama? Odvozeno od zkušeností s lidmi nic moc. Musím čerpat a růst ze života jako takového. Vidět jeho krásu a obdarování, užívat si to.

Otázek mám víc: Co tedy dělat v bezmoci? A je opravdu bezmoc? Bezmoc bývá spojena se strachem a když má člověk strach, tak je vše těžší. Učím se tyto dva spiklence proměnit v důvěru a klid. A to pomáhá. S čím ještě mohu  pohnout? Mohu nadechovat a vydechovat a představovat si světlo dechu. Mohu změnit směr mého nastavení z dovnitř ven. Neprožívat jen svůj "osud", ale i "osudy", cesty druhých. Vidět to, co dostávám. A darovat to, co mohu, druhým. Co tedy mohu druhým dát? Mohu jim dát něhu, lásku, pochopení, čas...

Když doplním lásku tam, kde chybí, hojí se rány. Kde se hojí rány, tam něco krásného vzniká.To je vlastnost života. Pro mě je to stálé znovuobjevování. Život a láska tvoří jednotu, harmonii.

Je to jako v pohádce: Jedině srdce-láska mění naše životy. Rozhodnutí a skutky pramenící z našich hlubin srdce mají velkou sílu. Stejně tak i modlitby. Modlitba bez lásky je prázdnou formulkou.

Jak jinak bych měla se svým životem naložit? K čemu mi je boj a vzdor? Vše se k nám vracívá a zrcadlí nás. To, co očekáváme, dostáváme, protože si tuto realitu vytváříme. To, čemu věnujeme pozornost, se stává realitou.

Zkouším novou cestu a vím, že život mi jde vstříc.

 

Buďte šťastni!

Autor: Jarmila Horáková | středa 21.6.2017 9:30 | karma článku: 16,43 | přečteno: 317x
  • Další články autora

Jarmila Horáková

jak kvete červen

Po dlouhé době zase přicházím mezi vás. Chci se podělit o krásné okamžiky měsíce června tak, jak se mi je podařilo nebo nepodařilo vyfotit.

15.6.2023 v 15:07 | Karma: 13,73 | Přečteno: 213x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

purpurový plášť archanděla Michaela

Jako purpurový plášť archanděla rozstříhaný na kousky, tak vypadají koniklece vykukující zpoza staré trávy....

24.3.2023 v 14:19 | Karma: 12,10 | Přečteno: 221x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

Tati, prosím, nevol Babiše

Toto je můj dopis tátovi, který je spíše modlitbou obecnou. Nebo vlastně i hodně konkrétní.Asi proto mi můj otec odpověděl, ať ho považuji za mrtvého a přerušil poslední trosky kontaktu. Někoho mi to připomíná. Že by A. B.?

9.1.2023 v 14:28 | Karma: 17,14 | Přečteno: 963x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

padesátka z jiného světa

Před týdnem jsem oslavila narozeniny. Ač padesáté, cítím se celkem mladě. Ale o to nejde. Uvědomila jsem si, kam patřím a kam ne. Kdo mě má rád takovou jaká jsem a kdo má ...

13.7.2022 v 13:50 | Karma: 14,13 | Přečteno: 606x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

každý den korálek

Vždyť bez klidu v srdci nemůže být pokoj kolem nás. Ticho je mé bohatství. Nadechuji ho do sebe jako čerstvý vzduch. A děkuji. Děkuji slunci, mrakům, vzduchu, vodě, ptákům... a posílám požehnání dětem, všem blízkým a světu mír.

22.6.2022 v 13:17 | Karma: 14,89 | Přečteno: 227x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

vůně června

Jeden známý, kamarád, se mě zeptal, jak trávím červen... musím stále přemýšlet, čím pro mě tento měsíc je...

13.6.2022 v 15:13 | Karma: 14,90 | Přečteno: 245x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

kuljbabky

Když k nám ukrajinská rodina v dubnu přijela, říkal manžel, že je to jeho pomsta Putinovi. Netušili jsme však, jak se do nich zamilujeme.

25.5.2022 v 16:26 | Karma: 26,52 | Přečteno: 684x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

babičce do nebe

Za pár dní by babičce Jarmile bylo 94 let. Zemřela v nemocnici na selhání srdce a byla zmatená. Byla dámou, jejíž noblesa se poslední roky řítila do neúprosné náruče úpadku a stáří. Napsala jsem jí dopis na rozloučenou.

25.4.2022 v 14:20 | Karma: 25,51 | Přečteno: 565x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

zrcadlení naděje

Fotografie světa okolo mne, kde staré a suché prorůstá novým, mladým, svěžím... přese všechno trápení, přes lidskou bídu je tu opět krása a naděje.

29.3.2022 v 10:05 | Karma: 10,40 | Přečteno: 180x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

narozeniny

Co napsat do perexu? Nevím, prostě se vyrovnávám se zprávami o utrpení a bolesti ukrajinských matek, otců a jejich dětí.

10.3.2022 v 15:45 | Karma: 11,82 | Přečteno: 214x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

šlápnu do pedálů

Válečné zpravodajství, zprávy o lidech z Ukrajiny, jsou jako třísky pod nehty. Musím na ně stále myslet. A sama sebe se ptám, jak by bylo mně?

27.2.2022 v 13:56 | Karma: 7,97 | Přečteno: 186x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

Karel Čapek: Svíčička

Aspoň jedinkrát do roka nebudiž opomenuto zapálit v novinách sloupeček milému Pánubohu. A tedy sláva na výsostech Bohu.

24.2.2022 v 18:20 | Karma: 8,06 | Přečteno: 187x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

mír pro Putina

Trochu jiný úhel pohledu na současnou znepokojivou politickou situaci kolem Ukrajiny, pana Putina atd.

22.2.2022 v 11:42 | Karma: 13,11 | Přečteno: 727x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

o tulipánech

Dostala jsem kytici tulipánů k svátku. Od maminky. Bělostná poupata s růžovým nádechem. Jako plet Sněhurky, když ji políbil princ.

17.2.2022 v 19:08 | Karma: 12,86 | Přečteno: 222x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

egofree blog

Tento blog se skládá z pár fotografií a úryvku z příjemné knížky Martina Kepky Radostné bezdomovectví Krlíčka a jeho přátel. Termín "egofree" pochází od mystika Eduarda Tomáše.

23.1.2022 v 17:45 | Karma: 13,17 | Přečteno: 198x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

svítá nám naděje - foto

Mám pocit, že je pro mě každé ráno, kdy nemusím spěchat, ideální. Kolem sedmé vzbudím manžela, aby šel do práce a sama si pak užívám postelové pohody...

23.11.2021 v 12:19 | Karma: 11,44 | Přečteno: 268x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

očkování a pokora

Ráda poslouchám Duši K, rozhovory s MUDr. Janem Vojáčkem a všech si vážím. Vážím si i mých kamarádek, které se očkovat nenechaly.

22.11.2021 v 15:59 | Karma: 21,93 | Přečteno: 704x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

O smutných očích pana Jaroslava

Potkali jsme se jedno večerní úterý na očkování v nemocnici. Známe se už několik let, známý našich známých. Vykáme si.

16.11.2021 v 18:02 | Karma: 21,20 | Přečteno: 650x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

když vítr na struny hraje

Vítr mě nikdy nepřestane fascinovat... Tento blog je o větru do větru, o vnitřních strunách, asi spíše těch ženských. Zkrátka: fotografie větru ve strunách duše stromů, ve větvích, v trávě... za zpěvu ženy Lenky Dusilové.

1.11.2021 v 11:37 | Karma: 8,23 | Přečteno: 175x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Horáková

Magorovo podzimní požehnání

Miluji podzimní svítání, úsvit v oparu, kdy je slunce zastřené jakoby hebkostí andělských perutí, kdy je milosrdné už světlo rozprášeno v milion částic v milosrdné ještě tmě.

23.10.2021 v 18:51 | Karma: 16,30 | Přečteno: 282x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 1119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 414x
mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne