Jarmila Horáková

mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne
  • Počet článků 1119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 414x

Jarmila Horáková

Připojení

Fotoúvaha.........Bezdrátové a drátové připojení jako symbolické vyjádření komunikace.

15.8.2014 v 10:58 | Karma: 7,41 | Přečteno: 282x | Diskuse| Fotoblogy

Jarmila Horáková

Starší žena a její manžel

Občas se člověk ocitne jako svědek nějakého problému, jež se ho dotkne. Tento článek je opět další pokus pochopit situaci jiných lidí. Proč? Proč ne?

14.8.2014 v 15:27 | Karma: 13,48 | Přečteno: 862x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Horáková

Co doma potřebujeme

Tento článek není o kuchyňských a podobných potřebách, to je náprava článku o partnerských vztazích. Psala jsem v něm o potřebách muže a ženy, tak jak jsem to převzala. Bezmyšlenkovitě. A mrzí mě to.

14.8.2014 v 7:53 | Karma: 11,31 | Přečteno: 471x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Horáková

Musím se vrátit

.........................................Sebezpytování. Fotoúvaha. O tom, jak nepřemýšlím. O tom, jak chci...

13.8.2014 v 10:50 | Karma: 6,63 | Přečteno: 194x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Horáková

Kým jsme pro druhé

O komunikaci a potřebách žen i mužů s citem. S citem hlubokým jak ty vltavský tůně. Víte, lidé milí, občas se zaseknu jako krtek v zemi a nevidím a neslyším... ale teď... teď zase trochu poezie pro vás.

10.8.2014 v 0:02 | Karma: 7,05 | Přečteno: 200x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Horáková

Samota v lásce

Tento článek vznikl impulsivně jako opětovné téma na základě souznění s člověkem, který miluje a trpí zároveň, protože je osamocen. Není možná společná cesta jeho a té, kterou miluje. Snad to každý zná, každý nějakou intenzitou prožívá. Důvody mohou být různé, ale cíl jen jeden...Také jsem to prožila a bylo to hodně kruté. Ale od té doby vím, co jsou to kořeny. Kořeny jsou schopnost milovat tam, kde jsem.

7.8.2014 v 2:39 | Karma: 10,74 | Přečteno: 528x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Horáková

Muž starý na lásku

....................................................................O lásce platonické, ale krásné, i když strádající.......................................................................................

29.7.2014 v 5:25 | Karma: 9,37 | Přečteno: 520x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Horáková

Vím

Někdy se člověk s druhým člověkem, muž se ženou dotknou, ale velice plaše nebo jen chvilku intenzivně, někdy se nějakým způsobem dva lidé potkají, zasáhnou se, ale právě proto se už vícekrát nesetkají...

21.7.2014 v 10:48 | Karma: 5,91 | Přečteno: 307x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

Ranní světlo

Mini fotoúvaha. Červenec je pro mě měsícem uvolněnosti a cest beze spěchu. Je i měsícem pozorování a soužití s přírodou... Naše životy a naše cesta vždy budou souviset a křížit se s životy a cestami druhých. A to jak v tom dobrém, tak i v tom horším. Ale ono to od sebe oddělit nejde. Nejde od sebe oddělit noc a den.

20.7.2014 v 9:07 | Karma: 10,34 | Přečteno: 318x | Diskuse| Fotoblogy

Jarmila Horáková

V bílých šatech

Minifotopoezie. Osobní až intimní, přesto zveřejněná, protože čistému vše čisté. Jednou se naše myšlenky stejně promítnou ve světle. V bílých šatech jsem šla přivítat den, který začal prosvítat do údolí samoty, kde jsme ukryti před civilizací a vracíme se k tomu vnitřnímu, čistému. Tedy, jak to vnímám sama v sobě.

16.7.2014 v 13:57 | Karma: 10,48 | Přečteno: 589x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

Nová láska

Naděje v lásku, je neviditelná síla, která nás drží při životě. Naděje, víra a láska, to jsou tři body naší roviny.

15.7.2014 v 11:42 | Karma: 8,35 | Přečteno: 353x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Horáková

Dopis (ne)věrné ženy

Nenaplněná touha v dlouholetém manželství či ztráta zajímavosti a přitažlivosti jednoho pro druhého, dokáží s člověkem pěkně zamávat.A i z jiných důvodů se člověk porozhlédne jinde a neubrání se alespoň myšlenkám zakousnout se do šťavnatého jablka. Přemýšlím nad tímto tématem...a tady je příběh.

13.7.2014 v 5:35 | Karma: 11,98 | Přečteno: 853x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Horáková

Bouře

Dceru jsem poslala na nákup. Byla jsem slabá, vyčerpaná a potřebovala jsem vývar. Hovězo-slepičí. Zlobila jsem se na syna, že nechtěl jít s ní. A ještě víc, že jí nešel naproti, když se přihnal šedý mrak s bouřkou. Bylo mu to líto. A tak, když se Johanka vrátila promoklá a já ji poslala do postele, přišel vařit. Na usmířenou.

11.7.2014 v 17:42 | Karma: 2,74 | Přečteno: 85x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Horáková

Jako máky u cesty

Jeli jsme se synem na kole k trati. U pole jsme sesedli. Miki šel fotit rychlík a já fotila pole. Nevypadala jsem zrovna nejlépe, a proto jsem se točila tak trochu bokem k projíždějícímu páru cyklistů. Muž jel první a žena kousek za ním. Před kamenitým nevelkým svahem přibrzdila, sesedla a vzala kolo za řídítka, aby vyšlápla ten nepříjemný kousek pěšky. Všimla si mě, pozastavila a zeptala se, zda-li nepotřebuji pomoc.

6.7.2014 v 11:10 | Karma: 12,85 | Přečteno: 478x | Diskuse| Fotoblogy

Jarmila Horáková

Deštivé ráno

Děti dnes spí u babičky na samotě u lesa, zatímco údolí chalupy pije vodu jemného deště pro prameny Svratky a Sázavy. Manžel před chvílí vstal.

30.6.2014 v 8:33 | Karma: 10,78 | Přečteno: 360x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Horáková

Moje nebe

Někdy v duchu píšu dopisy, posílám myšlenky lidem více či méně známým, nebo píšu imaginární blog. V duchu, ve svých myšlenkách, skládám ta slova snadno, ale když mám skutečně psát... hmmm, to je horší.

28.6.2014 v 18:50 | Karma: 10,04 | Přečteno: 333x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Horáková

Když kvetou jasmíny

Kvetou jasmíny, větší keře s květy bílými jako nevěsta, nevěsta tichá, jemná a voňavá. Jako nevinnost. Bílý jas jasmínových krás. Bílá barva je barvou světla.... jako bílé potěšení, jako čistý bílý ubrus na stole, u kterého se scházíme. Během cesty z periferie do středu města jsem těch keřů minula snad deset... ? Nevím, letěla jsem na koncert Johanky, manžel a syn tam už jsou od začátku, honem... Vlasy za mnou vlály jako závoj.

26.6.2014 v 10:19 | Karma: 8,95 | Přečteno: 217x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Horáková

Červnové cesty

Fotopoezie. Doma máme ve starém proutěném koši třešně. Trhal je manžel na babiččině zahradě. Neptala jsem se ho, ale předpokládám, že ho ta práce těšila. Podělil pár známých, i se sousedama se dělíme, a i na nás zbylo. Tak jsem jich teď pár vyloupala, smíchala s černým rybízem, trochu osladila a zalila bílým jogurtem. Ať do sebe děti dostanou sílu slunce a zdraví začínajícího léta.

24.6.2014 v 8:04 | Karma: 13,38 | Přečteno: 323x | Diskuse| Fotoblogy

Jarmila Horáková

Vesmír a červí dírka

Zaujal mě vzkaz jednoho pana čtenáře o objevu vesmírů v kontrastu k objevu červí dírky. Ono to má totiž vtip. Zrovna ta červí dírka... to je vážně dobrý kontrast a zároveň to má logiku. Protože k vesmíru patří i ta dírka. "Vesmírů je prý nekonečně. A navíc máme každý svůj vlastní vesmír. Někde se prolíná s ostatními. A někdo najde červí díru."

10.6.2014 v 10:21 | Karma: 10,35 | Přečteno: 484x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Horáková

Po obědě

V přítmí kuchyně, u stolu posypaném lístky z kytice lilií a pivoněk, sedí strýc a obědvá. Levou rukou jezdí lžící po talíři a nabírá poslední sousta.

21.5.2014 v 16:59 | Karma: 9,68 | Přečteno: 320x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Horáková

Má vina

Návod na život? Nebyl, není a nebude. Protože život lidský má cenu ve vlastním prožívání všeho, co nás potkává. Má cenu pro chyby, provinění, slzy, křik... a zároveň pro každodenní východ slunce.

21.5.2014 v 7:35 | Karma: 10,56 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Horáková

Komu sluší déšť

Fotopoezie. Déšť... Buď je požehnaný nebo prokíínaný. Svatý František nazval déšť bratrem. Pro mě je déšť symbolem jak záplav, tak nových začátků. Mám déšť ráda a ráda chodím bez deštníku. Komu déšť sluší? No přece dívce Vysočině. Když se koupe, je krásná.

18.5.2014 v 11:44 | Karma: 10,88 | Přečteno: 284x | Diskuse| Fotoblogy

Jarmila Horáková

Nepatřím sobě

Dcera má za úkol vybrat šest zpráv z tohoto týdne a jednu z nich okomentovat. Vybíraly jsme je spolu. A teď přemýšlím nad lidmi ve světě a o světě v lidech. Nemusím jít daleko, vždyť dnes jsem řešila nějaké problémy mých okololidí.

16.5.2014 v 0:13 | Karma: 10,47 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Horáková

Maminka

Nesoutěžní blog. Když jsem psala ten soutěžní, rozbrečela jsem se, protože... tak jsem to pojala jinak, s humorem. Ale to není stále to pravé. A píšu znovu. Pro moji maminku i pro další maminky. Pro ženy, které o své dítě přišly nebo pro ty, které dítě neměly a mít nebudou. I tyto ženy mohou být maminkami. Pro ženy, které mají "neposlušné" děti. Někdy je maminkou i tatínek.

7.5.2014 v 9:10 | Karma: 15,82 | Přečteno: 499x | Diskuse| Ostatní

Jarmila Horáková

Dopis pro maminku

Pro OnaDnesBlog_____________________

6.5.2014 v 22:37 | Karma: 11,88 | Přečteno: 1556x | Diskuse| Ostatní