Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

Dobrý večer a hned karma. Předem musím napsat, že se právě láduju tlačenkou (lepek asi bezvýznamný), ale zakusuji to nějakým toustem (lepek asi 230%) :-). Sám jsem ještě naštěstí nemusel k tomuto drastickému opatření přistoupit, ale mohu dosvědčit ze svého okolí, že ta dieta je opravdu zázračná. Moje teta léta (opravdu dlouhá léta, určitě přes dvacet let) trpěla různými špatně určitelnými problémy. Lékaři jí diagnostikovali snížení imunity, ale s léčbou si nevěděli rady. Navenek se její problémy projevovaly zjevně na kůži v podobě hnisajících exémů, kterých se nešlo zbavit. Až po těch dlouhých letech, co její problémy přetrvávaly, jí nějaký doktor nařídil bezlepkovou dietu. Zhruba po roce této diety veškeré její problémy zmizely, kůži má jak holčička a nejlepší je, že lékaři pomocí nějakých testů zjistili, že už bezlepkovou dietu nadále držet nemusí.

Takže po této zkušenosti jsem přesvědčený, že lepek je opravdu asi svinstvo, s kterým si některý organismus poradí lépe, jiný hůře, ale vždy je to něco jako jed. A vyvarování se ho má určitě velký vliv na imunitní systém, a díky tomu možná i na vznik nebo léčbu rakoviny. Sám se teď mírně snažím preventivně lepek ze stravy mé a rodiny trochu vylučovat. Ne moc, ale už zkrátka uvažuji - dát si knedlíky, nebo brambory či rýži? Ač jsem hodně knedlíkový, snažím se preferovat zbývající dvě přílohy, neb tam je lepku podstatně méně.

Rozhodně vám budu ve vašem snažení držet palce. A omlouvám se za trochu přebujelý příspěvek :-)

0 0
možnosti
JH

Mně se Vaše bujnost líbí a myslím, že se na to díváte zvesela i vážně a to je fajn.

jarka h-k

0 0
možnosti
JH

To máte pravdu. Mluví se o skryté pandemii. Hezký večer! jarka h-k

0 0
možnosti
Foto

mám kamaráda, který ze zdravotních důvodů drží podobnou dietu. Jezdí s námi na kole, nemá problémy, ale my všichni ostatní si nedovedeme představit, že bychom se zřekli gestronomického zážitku, možná i proto,že cokoliv nám ze své kuchyně dal ochutnat...nám prostě nechutnalo.Je však zcela logické že pro své zdraví udělá cokoliv, jak by udělal každý.

0 0
možnosti
JH

Tak to já vařím fakt dobře. A i z nedostatku. To je snad jediné, co vím, že mi docela jde. Takže děti rády moje buchty. Napsala bych i blog receptů, ale vše vážím baj očko. Nepoužívám váhu. Upeču si chleba, housky, cokoli.. nemám problém.

Ale i kdyby ne, raději nic moc chuť než ty stavy, co jsem měla.

:-) Hezký večer!

jarka h-k

0 0
možnosti
JR

J64a17r95a 80R24a55n18k

8. 8. 2013 18:07

Spousta lidi je alergickych, aniz by si to uvdomovali, bezlepkova dieta (gluten) pomaha i proti unave:-)

0 0
možnosti
Foto

Zní to rozumně. Mnoho lidských organismů vlivu lepku dokáže vzdorovat a snad ho to i stojí dost námahy a možná za cenu jiných poškození. Můj učitel matematiky byl za války v koncentráku a vypravoval, že mnoho vězňů se díky vysloveně bídné stravě zbavili spousty nemocí, které je na svobodě trápily. Tím si i vysvětluji fakt, že mnoho těchto vězňů se dožilo vysokého věku.

1 0
možnosti
JH

To je zajímavá  informace... nikdy mně to v těchto souvislostech  nedošlo. Díky! jarka h-k

0 0
možnosti
  • Počet článků 1119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 414x
mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne