Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

O odpuštění aneb Kráska a zvíře

Některé mé články jsou prvními kroky na cestě a inspirují mě k dalšímu postupu. Cítím, že ještě nejsem u konce, že tu hru na dobro a zlo, na manipulátora a oběť, na krásku a zvíře hraji dál.

Mezilidské vztahy jsou komplikované naším uvažováním a posuzováním. Vycházím-li z přesvědčení, že původem všeho je láska, která vše sjednocuje, že člověk je stvořen k radosti, štěstí a lásce, pak tak musím uvažovat i o druhých. Mohu rozdávat jen to, co mám. 

Psala jsem, že chci odpustit. To  znamená, že mám v sobě něco proti druhému člověku. Takže mám problém já. Sama bych tedy měla požádat alespoň v duchu toho kterého člověka, aby mi odpustil, že jsem ho použila jako argument pro to, abych se rozhořčila, naštvala či litovala nebo ho posuzovala jako horšího. 

Poslední dobou se sytím slovem Vladimíra Kafky na jeho Hostinách na youtube.

Vladimír Kafka, pomáhá lidem s rakovinou vracet se do života, říká, že si máme vytvořit obraz o sobě, kým chceme být před člověkem, s kterým máme problém. Rozhodnout se. Zvolím-li si, že chci být láskou, pak tedy nereaguji, ale miluji. K lásce nikoho nepotřebuji, vycházím ze sebe. Jsem pevně ve svém  středu. Pro lásku se rozhoduji a tedy ji tvořím každý den. Pokud nemiluji, pak reaguji na chování druhých. Reaguje a odpouští ego.

Proto potkáváme lidi, s kterými máme trápení. K tomu trápení v podstatě dáváme souhlas. Tak je to i v mém případě. Jak vidím druhého člověka? Jako netvora? Co mně tak vadí na mé duši, že to s ním - netvorem musím prožívat? Jaký mám vztah k mužství (animus)? Jaký má vztah muž k ženě uvnitř něj - anima? Proč jsem tuto část své duše nepřijala a proč jsem s ní v konfliktu? Jak mám milovat toho, koho mě nejde milovat?  Pohádka Kráska a zvíře vede k pochopení, že když začnu netvora milovat, tak se promění v krásnou bytost.

Zdá se být klišé tvrzení, že původem všeho je láska, která sjednocuje, a že jsme stvořeni pro lásku. Zkušenosti pana Kafky vypovídají ale o tom, že láska je cestou k uzdravení. Přichází k němu převážně lidé s rakovinou, kteří vyslechli od lékařů verdikt, že za pár týdnů zemřou. Pan Kafka s nimi nemluví o nemoci, ale o nich.... Protože nemoc se živí naší pozorností.

Nemoc je stav naší duše, dluh lásky k sobě.

Rozhodnu-li se pro srdce-lásku, chci-li být láskou, i když pořádně nevím, jak má láska vypadat, okamžitě reaguje podvěsek mozkový, začne se měnit složení krve...

Mohu dosvědčit, že je to tak.

 

https://www.youtube.com/channel/UCVP1OZ7ms9qwWCoM4FYY1Bg

 

 

 

 

 

Hezký den!

Autor: Jarmila Horáková | sobota 1.7.2017 7:52 | karma článku: 15,23 | přečteno: 339x
  • Další články autora

Jarmila Horáková

jak kvete červen

Po dlouhé době zase přicházím mezi vás. Chci se podělit o krásné okamžiky měsíce června tak, jak se mi je podařilo nebo nepodařilo vyfotit.

15.6.2023 v 15:07 | Karma: 14,05 | Přečteno: 213x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

purpurový plášť archanděla Michaela

Jako purpurový plášť archanděla rozstříhaný na kousky, tak vypadají koniklece vykukující zpoza staré trávy....

24.3.2023 v 14:19 | Karma: 12,10 | Přečteno: 221x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

Tati, prosím, nevol Babiše

Toto je můj dopis tátovi, který je spíše modlitbou obecnou. Nebo vlastně i hodně konkrétní.Asi proto mi můj otec odpověděl, ať ho považuji za mrtvého a přerušil poslední trosky kontaktu. Někoho mi to připomíná. Že by A. B.?

9.1.2023 v 14:28 | Karma: 17,14 | Přečteno: 964x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

padesátka z jiného světa

Před týdnem jsem oslavila narozeniny. Ač padesáté, cítím se celkem mladě. Ale o to nejde. Uvědomila jsem si, kam patřím a kam ne. Kdo mě má rád takovou jaká jsem a kdo má ...

13.7.2022 v 13:50 | Karma: 14,13 | Přečteno: 607x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

každý den korálek

Vždyť bez klidu v srdci nemůže být pokoj kolem nás. Ticho je mé bohatství. Nadechuji ho do sebe jako čerstvý vzduch. A děkuji. Děkuji slunci, mrakům, vzduchu, vodě, ptákům... a posílám požehnání dětem, všem blízkým a světu mír.

22.6.2022 v 13:17 | Karma: 14,89 | Přečteno: 228x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle

25. dubna 2024

Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...

  • Počet článků 1119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 414x
mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne