Večer na chalupě

28. 06. 2017 8:44:36
Zavřela dveře a šla se toulat do tmy. Vzpomněla jsem si na tuláka, který se toulal po hvězdách, jak o něm zpíval Pavel Zajíček. Každý jsme ve své podstatě, ve své duši, tulákem...

„Mami, nevadí, když se půjdu projít?“

Bylo už deset večer. Zamotaná do dek seděla jsem u studených kamen v křesílku obloženém nevybalenými taškami. Jsme zase na chalupě.

Tráva i listy stromů byly po vydatném bouřkovém lijáku ztěžklé vodou a z temně modrých luk stoupaly modrostříbrné cáry mlh. Na západě se nad lesem protrhla oblaka jak barokní opona a na jeviště vyšel srpek měsíce.

Stála skloněná nade mnou. Její oči se na mě dívaly starostlivě a zároveň prozrazovaly touhu jít ven.

„Nevadí, když si to vše obejdu?“

Věděla jsem, že prostě musí i v té tmě ven. V růžových krátkých šatech a v ponču. S holýma nohama nazutýma v balerínách. Věděla jsem, že se potřebuje alespoň očima dotknout kouzelné chvíle propadání se tohoto koutu země do noční tmy, že potřebuje pozdravit svá oblíbená místa, stromy, trávu, zbytek rybníka, který zatím ještě celý nezarostl, louku s vzrostlými bodláky a snad i nějaké srny. Byla taková křehká... Připadala mi jak Rusalka.

Zavřela dveře a šla se toulat do tmy. Vzpomněla jsem si na tuláka, který se toulal po hvězdách, jak o něm zpíval Pavel Zajíček. Každý jsme ve své podstatě, ve své duši, tulákem, jenomže jsme se většinou tomuto tuláku zatoulali někam jinam, do toho, čemu říkáme život, ale život to ve skutečnosti není. Chceme si na vše posvítit, vše rozebrat, všemu rozumět. Myslím ale, že skutečný život je ukryt v hluboké tmě. Jako početí dítěte. Život vyrůstá z tajemství. Z hvězd.

Proto mi bylo jasné, že dcera musí jít ven. Toulat se po svých cestách pod hvězdami a z této chvíle pak žít.

Spolkla jsem připomínku, že by se měla více obléknout, hlavně, prosím tě, si obleč ponožky, ale copak rusalky nosí ponožky?

Dospělá dcera je pro mě stále dítětem. To bude vždy, protože být dítětem je prostě vztah, ne, že je malá, ale já jako její máma ji stále toužím nějakým způsobem ochraňovat. Poskytnout ji sama sebe. Slyšela jsem, že máma je zdrojem života, zdraví, imunity hlavně dětem do deseti let... ale jistě to nějak pokračuje i dál.

Sundala jsem ze sebe jednu deku po druhé. Blok v zádech mi však stále znemožňoval normální pohyb.

Jenomže už vím, že nic není nemožné...

Nechtěla jsem, aby mě takto našla, aby se musela o mě postarat. To já se chci postarat o ní. Udělala pro mě toho už moc.

Silou vůle jsem se přeladila na „musím vstát, chci se o ni postarat, chci, aby se vrátila do útulna, do tepla“.

...

V kachlových kamnech škvírami na plotně probleskoval oheň. Hořící polínka příjemně praskala. Zapálila jsem i svíčky v lucerničkách na okně, aby zvenčí vypadal dům přívětivě, až se dcera bude vracet.

Za chvíli se ozval šramot klíčů. Přišla a oči jí zářily.

Viděla jsem na ní, že je spokojená, že je ráda.

Zalezly jsme do peřin.

Kamna hřála, měsíc nám svítil do oken a vůkol se usadil hluboký klid.

Autor: Jarmila Horáková | středa 28.6.2017 8:44 | karma článku: 15.10 | přečteno: 378x

Další články blogera

Jarmila Horáková

jak kvete červen

Po dlouhé době zase přicházím mezi vás. Chci se podělit o krásné okamžiky měsíce června tak, jak se mi je podařilo nebo nepodařilo vyfotit.

15.6.2023 v 15:07 | Karma článku: 13.73 | Přečteno: 212 | Diskuse

Jarmila Horáková

purpurový plášť archanděla Michaela

Jako purpurový plášť archanděla rozstříhaný na kousky, tak vypadají koniklece vykukující zpoza staré trávy....

24.3.2023 v 14:19 | Karma článku: 12.10 | Přečteno: 221 | Diskuse

Jarmila Horáková

Tati, prosím, nevol Babiše

Toto je můj dopis tátovi, který je spíše modlitbou obecnou. Nebo vlastně i hodně konkrétní.Asi proto mi můj otec odpověděl, ať ho považuji za mrtvého a přerušil poslední trosky kontaktu. Někoho mi to připomíná. Že by A. B.?

9.1.2023 v 14:28 | Karma článku: 17.14 | Přečteno: 963 | Diskuse

Jarmila Horáková

padesátka z jiného světa

Před týdnem jsem oslavila narozeniny. Ač padesáté, cítím se celkem mladě. Ale o to nejde. Uvědomila jsem si, kam patřím a kam ne. Kdo mě má rád takovou jaká jsem a kdo má ...

13.7.2022 v 13:50 | Karma článku: 14.13 | Přečteno: 605 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 19.99 | Přečteno: 274 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 29 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.11 | Přečteno: 286 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.55 | Přečteno: 501 | Diskuse
Počet článků 1119 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 414

mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...