Je mi tu dobře - fOtOblog

24. 04. 2017 7:20:00
Shodou okolností začínám jezdit více na naši prastarou chalupu, starý kamenný dům, uprostřed divoké přírody.

Ani nevím, kde začít...

Dva obrázky z jednoho dne - aprílové počasí:

Jsem tak nadšená z prostoru, který se mi otevřel v podobě možnosti jezdit za mamkou, čerstvou stálou obyvatelkou původně víkendové chalupy. Nejen, že se cítím svobodně uvnitř domu, ale úplně maximálně pod nebeskou střechou.

Zažili jste jistě někdy ten pocit slasti z možnosti nadechnout se, zhluboka se nalokat čerstvého vzduchu, protáhnout ruce a celé tělo prohnout dozadu...

Až se člověk tak tetelivě otřese.

Pod nebeskou střechou zažívám intenzivní kontakt s přírodou, s tím, co to je život, spirit.

Život hmatatelně prosakuje, prýští, vyvěrá, prodírá se, chvěje, proniká ze všech buněk, skulinek, pórů, ze vší hmoty kolem.

Život má mnoho barev, tvarů, zvuků, vůní. Život je pohyb, něco, co se děje, i když to není vidět.

To je, myslím, naděje. I víra a láska.

Život je síla, snad pramenící z nevyčerpatelného zdroje.

Život jakoby surový, přitom ve svých formách i křehký a něžný.

Co schne, zaniká a samo časem odpadne.Zůstane jen podstata.

Ožívá i vše neživé. Vše obrůstá lišejníkem. Stromy, kameny, trám i brána...

V noci jsem nemohla spát. Před očima se mi stále objevovala naše stará jabloň. Ve dne jsem jí totiž ořezala dvě větve a nebyla si jistá, jestli je to správně.

Srdce mi bušilo, byla jsem neklidná, sbíhaly se ve mně věty a obličeje různých lidí kolem mne. Život je plný peripetií, tak to je. Chtěla bych být více odolná.

A zase jabloň. Co mi chce říci?

Nevím jak žije. Nevnímám její tělo.

Co o ní vím? Co vím o stromech, květinách, zemi, hlíně, kamenech, ptácích? Žiju uprostřed toho, co neznám, jak mohu pochopit to, co je uprostřed mne?

Pouštím se do studia. Tento článek je výborný, řekla bych...

http://www.potravinovezahrady.cz/jak-osetrovat-stare-ovocne-stromy/

Toto jsou slova autora. Shodují se s mým názorem.

Byly doby, kdy jsem neměl vlastní zahradu. Dnes už bych bez ní asi nedokázal žít. Zahrada mě vrací k čemusi důležitému, co souvisí s naším bytím či nebytím na Zemi.

K živé i neživé přírodě, k vodě a slunci, k rostlinám a živočichům, k půdě a humusu, k semínkům. A taky k evoluci a biodiverzitě.

Je to fascinující dobrodružství žít v každodenní interakci s kouskem přírody. Smět do něj zasahovat, obohacovat ho o nové prvky, nové druhy živočichů a rostlin, o nové odrůdy. Pečovat o jedno konkrétní místo na Zemi a přetvářet ho v rozmanitou jedlou zahradu. V zahradu, která přináší lidem užitek bez destrukce ekosystému.

V permakulturní zahradu.

Zkouším vyrábět tinkturu z pupenů.

Ptáci také zobou pupeny.

I když jim sypeme do krmítka a pak pozorujeme jejich nálety. Bohužel, neznám ptačí jména-názvy... třeba se mezi sebou oslovují jmény...:-), ale určitě k stálým hostům patří strakapoud, sýkorky, dokonce dnes i sojka.

Hrajeme spolu takovou hru. Vyjdu ze dveří, za chvilku mě uvidí a frrr... poposedají na blízké stromy a keře, pípnou - tady jsem! a hned přeletí o strom dále. Dělají si legraci, laškují...

Z krmítka občas taky vykukuje veverka a její prdelka :-)

A tak tady pobývám alespoň po troškách.

Chtěla bych tu hospodařit. Chodit na dřevo, šišky a kůru. Zužitkovat zbytky. Poznávat. Chápat.

Je mi tu dobře.

Přeji vám hezký den.

Autor: Jarmila Horáková | pondělí 24.4.2017 7:20 | karma článku: 20.88 | přečteno: 414x

Další články blogera

Jarmila Horáková

jak kvete červen

Po dlouhé době zase přicházím mezi vás. Chci se podělit o krásné okamžiky měsíce června tak, jak se mi je podařilo nebo nepodařilo vyfotit.

15.6.2023 v 15:07 | Karma článku: 13.73 | Přečteno: 212 | Diskuse

Jarmila Horáková

purpurový plášť archanděla Michaela

Jako purpurový plášť archanděla rozstříhaný na kousky, tak vypadají koniklece vykukující zpoza staré trávy....

24.3.2023 v 14:19 | Karma článku: 12.10 | Přečteno: 221 | Diskuse

Jarmila Horáková

Tati, prosím, nevol Babiše

Toto je můj dopis tátovi, který je spíše modlitbou obecnou. Nebo vlastně i hodně konkrétní.Asi proto mi můj otec odpověděl, ať ho považuji za mrtvého a přerušil poslední trosky kontaktu. Někoho mi to připomíná. Že by A. B.?

9.1.2023 v 14:28 | Karma článku: 17.14 | Přečteno: 963 | Diskuse

Jarmila Horáková

padesátka z jiného světa

Před týdnem jsem oslavila narozeniny. Ač padesáté, cítím se celkem mladě. Ale o to nejde. Uvědomila jsem si, kam patřím a kam ne. Kdo mě má rád takovou jaká jsem a kdo má ...

13.7.2022 v 13:50 | Karma článku: 14.13 | Přečteno: 605 | Diskuse

Další články z rubriky Fotoblogy

Marek Trizuljak

Od prvního jarního dne k Velikonočním svátkům

Rovnodennost, první jarní den, úplněk a brzy poté velikonoční svátky. Obrazové dojmologie ... ... ...

28.3.2024 v 15:39 | Karma článku: 10.80 | Přečteno: 93 | Diskuse

Jaromír Šiša

Auto moto veteráni všude možně i jinde.

Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový živý život.

28.3.2024 v 10:03 | Karma článku: 35.76 | Přečteno: 1762 | Diskuse

Petr Široký

Jak jsem potkal brouky (Díl LXII. - Rokycany 12 - Jaro je tu)

Broučí znalosti většiny z nás plynou z dávné četby Ferdy Mravence a občasného setkání s druhem dostatečně velkým či nápadným, aby si ho člověk povšiml – střevlík, beruška, chroust, zlatohlávek.

28.3.2024 v 8:42 | Karma článku: 16.13 | Přečteno: 166 | Diskuse

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma článku: 12.40 | Přečteno: 212 | Diskuse

Veronika Foglová

Květná neděle 2024

Uteklo to jako voda, a svatopostní doba nám vstoupila do své závěrečné fáze - Svatého týdne, po němž nadejdou Velikonoce.

24.3.2024 v 15:21 | Karma článku: 11.17 | Přečteno: 157 | Diskuse
Počet článků 1119 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 414

mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...