Zářijová cesta

23. 09. 2014 12:10:32
---------------------------------Fotopoezie mobilní a automobilní o včerejší večerní cestě. ------------------------------------------------------

DSC_0481.jpg

Vraceli jsme se s manželem domů. Pršelo. Byla by to docela fádní cesta, kterou znám už od dětství, nebýt těch kapek lámajích a zrcadlících na tisíckrát jeden svět.

Vezměte a žijte to, co máte.

DSC_0484.jpg

Seděla jsem tiše a pozorovala tu proměnu krajiny skrze slzy deště stékající po okénku... a jen tak si přemýšlela...Už ne přímo a znepokojivě o dobru a zlu:-)DSC_0487.jpg

Puštěné rádio čeřilo hladinu ticha. Ach, stále ty samé zprávy den co den, rok co rok, jen v jiných souřadnicích.

DSC_0489.jpg

Nesplněná přání mnohých. Svoboda splývá s nároky, a proto se lidé trápí: nemají to, o čem si myslí, že to potřebují. A pak na sebe křičí.

DSC_0490.jpg

Jeden náš disident napsal, že vězení pro něj bylo duchovním cvičením. To mě zaujalo. Jak to?

DSC_0495.jpg

Nemoc, nespravedlnost, ponižování i rozvod... jsou duchovním cvičením :-)

Tu těžkost lze jen stěží odhodit, je to cesta trpících, plačích i křičích, ale kteří zároveň hledají pokoj. Mír. Čím víc jsem bezmocná, čím víc nemohu něco dělat, tím víc mně nezbude nic jiného než se smířit, ale ne hořce. Hořkost je návrat do minulosti. Pomyslně tady a teď v sobě obejmout svého hořkého nepřítele.:-)

DSC_0501.jpg

Je to cesta, směr.... zrání od křiku a nároků po přijetí ticha v sobě. Ticho je bohatá přítomnost.

DSC_0499.jpg

Jeden kněz při svátosti smíření (při zpovědi) říkal dotyčnému na všechny jeho hříchy, které přiznal: "Paráda! Skvělé! Ještě další!"

DSC_0502.jpg

Byla to radost odhazovat to, co tíží, a vnímat přítomnost jinak, jako opouštění těžkostí, nároků, provinění, a tak v sobě udělat prostor pro svobodu. Žít takovou přítomnost je snad největší štěstí, protože bohatství krásy života, i v těch, kdo se na nás provinili ... je tady a teď.

DSC_0505.jpg

A tak jsme včera večer jeli spolu a vedle sebe, ale i každý sám ve svém světě myšlenek. Na křižovatce: "Zprava dobrý... " Domů už je to kousek.DSC_0519.jpg

Po očku jsem se podívala na mého muže, samorosta. Měl soustředěný profil, poslouchal zprávy a sledoval provoz na silnici. Během jízdy mám chuť se bavit, mluvit, vypovědět vše, co ve mně je. Manžel je tu a nemůže utéct... :-)Fotografie2174.jpg

Nechce se za jízdy rozptylovat. A jindy nemá chuť a ani čas něco řešit. Dřív jsem to těžce nesla.

Fotografie2175.jpg

Hádky bez konce... Už jsem pochopila, že mu mám darovat svobodu. Tím se zbavím i tíže z nesplněných nároků. Tak jsem i touto cestou mlčela o svých nesplněných přáních. Možná, že se už naučím přestat na sebe upozorňovat... Pak bude mít i můj manžel "svatý pokoj" a já také nebudu žádná chudinka.

DSC_0522.jpg

Budu se těšit z našich tichých přítomností a i z toho, jak nám probleskující světlo zapadajícího slunce posypalo auto zlatem.... :-)

Vezměte a žijte to, co máte....

Než na to zase zapomenu... :-)

Autor: Jarmila Horáková | úterý 23.9.2014 12:10 | karma článku: 12.71 | přečteno: 399x

Další články blogera

Jarmila Horáková

jak kvete červen

Po dlouhé době zase přicházím mezi vás. Chci se podělit o krásné okamžiky měsíce června tak, jak se mi je podařilo nebo nepodařilo vyfotit.

15.6.2023 v 15:07 | Karma článku: 13.73 | Přečteno: 212 | Diskuse

Jarmila Horáková

purpurový plášť archanděla Michaela

Jako purpurový plášť archanděla rozstříhaný na kousky, tak vypadají koniklece vykukující zpoza staré trávy....

24.3.2023 v 14:19 | Karma článku: 12.10 | Přečteno: 221 | Diskuse

Jarmila Horáková

Tati, prosím, nevol Babiše

Toto je můj dopis tátovi, který je spíše modlitbou obecnou. Nebo vlastně i hodně konkrétní.Asi proto mi můj otec odpověděl, ať ho považuji za mrtvého a přerušil poslední trosky kontaktu. Někoho mi to připomíná. Že by A. B.?

9.1.2023 v 14:28 | Karma článku: 17.14 | Přečteno: 963 | Diskuse

Jarmila Horáková

padesátka z jiného světa

Před týdnem jsem oslavila narozeniny. Ač padesáté, cítím se celkem mladě. Ale o to nejde. Uvědomila jsem si, kam patřím a kam ne. Kdo mě má rád takovou jaká jsem a kdo má ...

13.7.2022 v 13:50 | Karma článku: 14.13 | Přečteno: 605 | Diskuse

Další články z rubriky Fotoblogy

Jaromír Šiša

Veteráni všude možně i jinde.

Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový živý život.

28.3.2024 v 10:03 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 15 | Diskuse

Petr Široký

Jak jsem potkal brouky (Díl LXII. - Rokycany 12 - Jaro je tu)

Broučí znalosti většiny z nás plynou z dávné četby Ferdy Mravence a občasného setkání s druhem dostatečně velkým či nápadným, aby si ho člověk povšiml – střevlík, beruška, chroust, zlatohlávek.

28.3.2024 v 8:42 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 45 | Diskuse

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma článku: 12.35 | Přečteno: 203 | Diskuse

Veronika Foglová

Květná neděle 2024

Uteklo to jako voda, a svatopostní doba nám vstoupila do své závěrečné fáze - Svatého týdne, po němž nadejdou Velikonoce.

24.3.2024 v 15:21 | Karma článku: 11.14 | Přečteno: 153 | Diskuse

Martina Pazourová

Střípky z bleduliště

Bledule mám doma asi tak tři. Z původních šesti, které mi přes zimu zredukoval krtek.Proto jsem byla v bledulišti na vysočině jak Alenka v říši divů. Letos už potřetí, tentokrát po vydatném týdenním dešti, kdy jsem si otestovala

22.3.2024 v 22:25 | Karma článku: 14.66 | Přečteno: 231 | Diskuse
Počet článků 1119 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 414

mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...