Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Září naše svatozář - fotomatiné

Zdravím vás, milí lidé, v sobotní záři fotografií. Tento fotoblog mi dal zabrat, ale díky vašim krásným povzbuzením pod staršími články jsem se s tím nějak popasovala a nevzdala to. Děkuji moc. Každý článek, byť píšu o svém světě, prožívám vnitřně jako komunikaci s vámi.

 

                                        Podle mě září nějak vše.

Obzvlášť, když bydlíme v kraji, kde se těží uran.:-)                                                                                

  Ale ono je vše zářící otázkou vidění.

Na příklad tento list révy, mimochodem nemocný, odrážel v kapkách po dešti vycházející slunce.

Musela jsem se přikrčit, aby byly sluneční třpytky vidět. 

 Nečekejte u mě, jako ostatně obvykle, žádné superfotospecialitky.

Nebo možná ano vzhledem k tomu, že jsem fotila koketující břízku starým mobilem. :-)

 

 

Jsou zde obyčfotky obyčsvěta kolem mne, který ale v určitý čas a na určitém místě je proměněn září...

Na tomto místě se od min. r. 1604 vyrábělo sklo až do první světové války.

Skláři u pecí, jako čerti v pekle,  obyčejní chlapi, tvořili andělsky zářivou krásu.

Tak, že málem vypustili duši :-) !

 

 A my do toho obyčejného světa také patříme, vlastně my ten svět tvoříme.

I svou září. 

Přinášíme světlo do světa bez ohledu na naši "velikost"!

 

 Když slunce zář nasytí plody a osvětlí naše okamžiky, pak klesne do kořenů jako síla a pevnost.

Nějak podobně jako je i v jiskře česneku a cibule... 

Čerpáme sílu ze světla a lidské blízkosti.

Tato okrasná jablíčka rozdáváme v adventu.

 

 

Žijeme, abychom  život rozdávali.  Jako jeřabina rozdává korálky.

 

 

Jsme jako barevné lupení, lupínci.

Vybarvujeme se pěkně!

Ale nemyslím, že je po smrti peklo.

To je teď, ale není to smysl stvoření.

 Cílem naší pouti je smíření.

 Trápení je cesta k hledání světla.

Boj je součást smíru.

A proto, myslím, naše svatozář roste z našich temných chvil.

  Z našich kořenů... 

 Na sklonku nějaké etapy se vracíváme domů, dovnitř, k pochopení.

Abychom  v sobě našli světlo. 

.

A to je nový život v nás.

Vánoční záře... :-)  

... tak, to je mé pojetí září.

Autor: Jarmila Horáková | sobota 13.9.2014 7:07 | karma článku: 13,61 | přečteno: 421x
  • Další články autora

Jarmila Horáková

jak kvete červen

Po dlouhé době zase přicházím mezi vás. Chci se podělit o krásné okamžiky měsíce června tak, jak se mi je podařilo nebo nepodařilo vyfotit.

15.6.2023 v 15:07 | Karma: 14,05 | Přečteno: 213x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

purpurový plášť archanděla Michaela

Jako purpurový plášť archanděla rozstříhaný na kousky, tak vypadají koniklece vykukující zpoza staré trávy....

24.3.2023 v 14:19 | Karma: 12,10 | Přečteno: 221x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

Tati, prosím, nevol Babiše

Toto je můj dopis tátovi, který je spíše modlitbou obecnou. Nebo vlastně i hodně konkrétní.Asi proto mi můj otec odpověděl, ať ho považuji za mrtvého a přerušil poslední trosky kontaktu. Někoho mi to připomíná. Že by A. B.?

9.1.2023 v 14:28 | Karma: 17,14 | Přečteno: 964x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

padesátka z jiného světa

Před týdnem jsem oslavila narozeniny. Ač padesáté, cítím se celkem mladě. Ale o to nejde. Uvědomila jsem si, kam patřím a kam ne. Kdo mě má rád takovou jaká jsem a kdo má ...

13.7.2022 v 13:50 | Karma: 14,13 | Přečteno: 607x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

každý den korálek

Vždyť bez klidu v srdci nemůže být pokoj kolem nás. Ticho je mé bohatství. Nadechuji ho do sebe jako čerstvý vzduch. A děkuji. Děkuji slunci, mrakům, vzduchu, vodě, ptákům... a posílám požehnání dětem, všem blízkým a světu mír.

22.6.2022 v 13:17 | Karma: 14,89 | Přečteno: 228x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 1119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 414x
mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne