Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

každý den korálek

Vždyť bez klidu v srdci nemůže být pokoj kolem nás. Ticho je mé bohatství. Nadechuji ho do sebe jako čerstvý vzduch. A děkuji. Děkuji slunci, mrakům, vzduchu, vodě, ptákům... a posílám požehnání dětem, všem blízkým a světu mír. 

Jsem nemocná už přes dvacet let. Zachránila mě však hluboká mozková stimulace. Nevyřeší vše, ale moc mi pomohla. Zbytek, to jak pojmu svůj život, čemu dám přednost, je už na mně.

Jak vypadá můj všední den? Zcela prostě a obyčejně, zdá se.

Ráno mě z krásného snu probouzí manžel, když za ním zaklapnou balkonové dveře. 
Slunce nás jimi vítá skrze koruny stromů do nového dne. Manžel si vezme s sebou na balkon kafe, zapálí si cigaretku, nohu přes nohu. Vidím z postele jen ty nohy a kouř.
Je to jeho ranní rituál. Pak mi nachystá ranní léky, pití a snídani. 
Pomůže mi na toaletu, dá prášky a zase mě uloží do postele se slovy o fajn životě invalidních důchodců, usmějeme se na sebe a on zmizí do práce.
Zababuším se do peřiny, léky beru za dvě hodiny. Nebo jinak řečeno, co dvě hodiny. Je to trochu vopruz, ale učím se s tím žít. Stejně jako s nemocí. Nemyslím na to, že je nevyléčitelná. Učím se vnímat své nitro a užívám si ticha. Vždyť bez klidu v mém srdci nemůže být pokoj okolo mě. Ticho je mé bohatství. Nadechuji ho do sebe jako čerstvý vzduch. A děkuji. Děkuji slunci, mrakům, vzduchu, vodě, ptákům... a posílám požehnání dětem, všem blízkým a světu mír. Howgh. Amen.

Někdy ještě usnu, někdy ne. Jsem jako stoletý stařík, až na to, že mi bude 50 a jsem žena. Když se necítím nejlépe, říkám si ale jeho slova: je tak, jak je a bude tak, jak bude. Své plány na zaměstnání, své přání mít vícero dětí, máme ale dvě úžasné, šikovnost  rukou a výtvarný talent...  už jsem odevzdala, kdoví, co by ze mě bylo, kdybych vše měla. Když nad tím tak přemýšlím, možná že se mi tyto plány a přání naopak splnily, jen trochu jinak.

Život je moudrý a svou moudrost nám nabízí v tichu našeho srdce. Po ránu jsem taky někdy moudrá a vyrovnaná. Ještě aby mi to vydrželo do večera, kdy bude doma taky manžel, myslím si sebeironicky.

Už jsem vstala, došla do pokoje, otevřela ventilačku, naproti přistavují k činžáku balkony, pěkná těla  mladých dělníků se činí, jednomu z nich vykukují pod přilbou delší vlasy. Do pokoje proniká spolu s jejich povely a boucháním lešenářských  trubek také svěží letní vzduch. Připomíná mi to prázdniny, čas plátěných sukýnek. 

Zacvičila jsem si svíčku, protáhla se, až to zapraštělo, na koberci je cestička z drobků od manžela, který večeří u pc, každý máme něco... vysaju to.

A co teď? Stáhnu si další díl Taggarta, přečtu si k tomu nějaké info o hercích. 

V poledne pustím čt 24, protože za chvíli poté přiveze manžel oběd, společně se u zpráv najíme. Když si odmyslím všechny ty trágedie a podvody, lži, násilí a zlo vůbec, baví mě sledovat gesta moderátorů. Třeba můj oblíbený David Borek si často stoupne vzrušením na špičky. To miluju! :-) Michal Kubal má každé ucho trochu jinak posazené. Je to borec - má čtyři děti. Tomu říkám víra v život a lásku. Anebo Jakub Szánto. Jak by vypadal s rozpuštěnými vlasy?

Hodně čtu. Nořím se do slov. Nespěchám. Vychutnávám si jak časopisy, tak knížky. Momentálně Muž jménem Ove. 

Žiju i z večerních procházek s manželem. Někde zaparkujeme podle chuti. Objevujeme nové cesty, cesty starší než jsme my, cesty mezi poli, domy, cesty lesem. Ale také chodíváme po cestách nám už známých. Vždy je to ale nová cesta, tak jako je každý den nový. Jako každý krok je stejný a nový zároveň.

Nejlepší je, když si manžel nechá mobil v autě To potom jdeme skutečně spolu. Přemýšlíme každý sám pro sebe, občas prohodíme slovo, ukazujeme si, co je kolem. Někdy ale během procházky zavoláme dětem. Mnohokrát jsme touto cestou probírali jejich životy, jejich lásky a trápení. Teď už vyrostly a staví se na vlastní nohy a my jim prostě musíme věřit, že to zvládnou.

Jdeme, hůlky, o které se opírám, ťukají, manžel pokuřuje...

Do dlaní si nasbíráme jahůdky, co rostou na mezi. Zkouším chytit drobnou kobylku. Marně. Natrhala jsem ale heřmánek, třezalku a květy bezinek. Krásná žluto-bílá kytice bylinek. Dvě malé babočky spolu laškují na kládách dřeva za humny vesnice. Vítr mírně pofukuje. Ptáci jeden přes druhého zpívají.

Nespěcháme, splýváme s klidným večerem, nasloucháme, jdeme krajinou. Je to jako meditace. Někdy se trochu pohádáme, ale to už patří k životu. Co vše, jaké myšlenky se zapisují do našich cest... ? Jaké cesty tvoříme v krajině lidí, v našem srdci... ?

Jdeme krajinou, krajinou večerů, krajinou nám milou a rodnou. To je velký dar.

Nic není samozřejmost.

Učím se žít svůj život v omezenosti, vidět krásu a děkovat za ni, milovat sebe a druhé v jednoduchosti a bez podmínek. Jsem naplněna krásou života.

Hm, život je jako šňůra z korálků, co korálek, to den, každý je jiný,
jinak barevný, jinak velký. Ale všechny patří k sobě a všechny jsou vzácné a mají svou cenu. 

Tu nejvyšší.

Autor: Jarmila Horáková | středa 22.6.2022 13:17 | karma článku: 14,89 | přečteno: 228x
  • Další články autora

Jarmila Horáková

jak kvete červen

Po dlouhé době zase přicházím mezi vás. Chci se podělit o krásné okamžiky měsíce června tak, jak se mi je podařilo nebo nepodařilo vyfotit.

15.6.2023 v 15:07 | Karma: 14,05 | Přečteno: 213x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

purpurový plášť archanděla Michaela

Jako purpurový plášť archanděla rozstříhaný na kousky, tak vypadají koniklece vykukující zpoza staré trávy....

24.3.2023 v 14:19 | Karma: 12,10 | Přečteno: 221x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

Tati, prosím, nevol Babiše

Toto je můj dopis tátovi, který je spíše modlitbou obecnou. Nebo vlastně i hodně konkrétní.Asi proto mi můj otec odpověděl, ať ho považuji za mrtvého a přerušil poslední trosky kontaktu. Někoho mi to připomíná. Že by A. B.?

9.1.2023 v 14:28 | Karma: 17,14 | Přečteno: 964x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

padesátka z jiného světa

Před týdnem jsem oslavila narozeniny. Ač padesáté, cítím se celkem mladě. Ale o to nejde. Uvědomila jsem si, kam patřím a kam ne. Kdo mě má rád takovou jaká jsem a kdo má ...

13.7.2022 v 13:50 | Karma: 14,13 | Přečteno: 607x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

vůně června

Jeden známý, kamarád, se mě zeptal, jak trávím červen... musím stále přemýšlet, čím pro mě tento měsíc je...

13.6.2022 v 15:13 | Karma: 14,90 | Přečteno: 245x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

ANALÝZA: Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 1119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 414x
mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne