Debussy a ranní déšť

26. 09. 2020 12:22:09
Je krásné ráno! Tak krásné, že se mi nechce ani z postele. Padá mana z nebes, padá životodárná voda, nádherný déšť. Nechávám si otevřít okno dokořán. Neplýtvám teplem, ještě totiž netopíme. Takže je to eko a bio.

Vsadím boty, že spousta lidí remcá, že je hnusně. Déšť je kapénková infekce fakt blbé nálady.

Přitom jak je to dlouho, kdy jsme naslouchali dešti, pozorovali déšť... cákali vodou a v holínkách schválně dupali do kaluží?

Jak je to dlouho, kdy jsme si s deštěm hráli? U mě sotva 40 let.

O prázdninách, které jsme s bratranci a sestřenicemi trávili u babičky a dědy na chalupě, v deštivých dnech, kdy panenka Majolenka zajela do domečku a vyjel panáček Bubáček, jsme si postavili z peřin pelíšek a hráli si na chudé, téměř bezdomovce. Protože nás ve škole učili, jak lidé před rokem 1948 trpěli hladem a zimou. Připadalo nám to romantické. S dědou jsme hráli dámu, pexeso, piškvorky nebo mazali karty. Prší, pochopitelně. A zpívali si.

V době dospívání jsme pak s partou z gymplu nebo alespoň s kamarádkami, vyrazili někam do lesa, kamkoli, déšť nebyl překážkou. Pod vlivem romantických představ o partyzánském odboji mně déšť nevadil. Jelikož jsem z Vysočiny, pršívalo tu dost často. Mělo to i své výhody. Nejlepší bylo, když pršelo na bramborové brigádě. To nás, naši skupinku děvčat, naložil traktorista místního JZD, jmenoval se Tonda, do kabiny traktoru, některé si posadil k sobě na klín, a nechal kolovat flašu slivovice. Bylo mu něco mezi 30 a 40 lety, byl svobodný, postavil si dům a hledal nevěstu.

V intelektuálně gymnaziálních vodách ale lovil zlatou rybku marně. Aneb až naprší a uschne.

A jak je to dnes? Včera mi volala kamarádka, že jde kolaudovat dvě tůně... Řekla jsem jí, ať pozdravuje vodníka a rusalky. To jen tak na okraj.

Dnes se ve mně stále mísí rebelská duše s romantickou. A zrovna dnes je takové krásné ráno! Tak krásně zpomalovací. Nechávám si otevřít okno dokořán a užívám si šumění deště.

Padá mana z nebes, padá životodárná voda, nádherný déšť.

Chlapi u nás doma se zase hádají. Kašlu na to.

Déšť krásně šumí. Pouštím si Clauda Debussyho. Dříve bych se do jeho hudby těžko zaposlouchala, neměla bych pro její tóny trpělivost. Teď však rezonuje s mojí duší, se zvukem, vůní i náladou deště...

Nevím proč.

Nastává čas uvnitřnění. Hektičnost léta se s deštěm vpíjí do země ke kořenům a nesmývá už jen prach, ale vyživuje zevnitř.

Možná, že se nějak na tuto vodu napojuji. Napájím se jí.

Možná.

Ale na každý pád si koupím holínky.

A barevné!

Autor: Jarmila Horáková | sobota 26.9.2020 12:22 | karma článku: 12.08 | přečteno: 206x

Další články blogera

Jarmila Horáková

jak kvete červen

Po dlouhé době zase přicházím mezi vás. Chci se podělit o krásné okamžiky měsíce června tak, jak se mi je podařilo nebo nepodařilo vyfotit.

15.6.2023 v 15:07 | Karma článku: 13.73 | Přečteno: 212 | Diskuse

Jarmila Horáková

purpurový plášť archanděla Michaela

Jako purpurový plášť archanděla rozstříhaný na kousky, tak vypadají koniklece vykukující zpoza staré trávy....

24.3.2023 v 14:19 | Karma článku: 12.10 | Přečteno: 221 | Diskuse

Jarmila Horáková

Tati, prosím, nevol Babiše

Toto je můj dopis tátovi, který je spíše modlitbou obecnou. Nebo vlastně i hodně konkrétní.Asi proto mi můj otec odpověděl, ať ho považuji za mrtvého a přerušil poslední trosky kontaktu. Někoho mi to připomíná. Že by A. B.?

9.1.2023 v 14:28 | Karma článku: 17.14 | Přečteno: 963 | Diskuse

Jarmila Horáková

padesátka z jiného světa

Před týdnem jsem oslavila narozeniny. Ač padesáté, cítím se celkem mladě. Ale o to nejde. Uvědomila jsem si, kam patřím a kam ne. Kdo mě má rád takovou jaká jsem a kdo má ...

13.7.2022 v 13:50 | Karma článku: 14.13 | Přečteno: 605 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 60 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

Blíží se jaro a s ním doba, kdy se do ulic vyrojí spousta lehce přioděných slečen a dam. A tak se možná my, co jsme většinově orientovaní, od těch krasavic zase dočkáme nějakého nelichotivého komentáře.

16.3.2024 v 8:30 | Karma článku: 25.51 | Přečteno: 519 | Diskuse

Vlastík Fürst

S Ním jsem silný

David pokračuje ve své písni. Už v ní stihl Stvořiteli říci vše, co ho trápí. Sdílí se s ním o své obavy z toho, že jeho vojsko bez pomoci shůry prohraje. Strach mu ale nahání i mlčení nebes.

8.3.2024 v 19:10 | Karma článku: 12.36 | Přečteno: 205 | Diskuse

Vít Olmer

Bitva o důchod (humoreska)

Nedávno jsem se dočetl, že nějaká paní měla z vyřizování svého důchodu hlavu jak pátrací balon. Chtěl bych ji utěšit...

8.3.2024 v 19:08 | Karma článku: 43.99 | Přečteno: 8013 | Diskuse

Tien Tran Tat

Koupil bych si průvodce po Vietnamu? Spíš nekoupil

Nedávno jsem v ruce držel průvodce po Vietnamu. Publikováno v roce 2018. Není to jediný průvodce, který jsem prolistoval. Vždycky mě zaujme filmové doporučení. Většinou nabídka amerických válečných filmů. Rozčiluje mě to.

6.3.2024 v 8:24 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 409 | Diskuse
Počet článků 1119 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 414

mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Konec nadvlády programátorů. Pozic ubývá, na jednu se hlásí stále víc lidí

Premium Ochota firem splnit uchazečům skoro jakýkoli požadavek a velmi nízká konkurence. Tak by se ještě nedávno dala definovat...