O balkonech a lidech

29. 07. 2020 18:30:22
Ráda se z oken kuchyně dívám na balkony protějšího domu přes ulici. Dům má po zateplení fasády nevzhlednou, pruhovanou červeno-šedou barvu a chladně hranaté, na bocích zkosené balkóny.

Teď v létě balkony ožívají jako malá jeviště.

I když navenek jeden jako druhý, přece jsou každý v něčem jiný.

Každý balkón vyjadřuje duši nejenom architekta, ale i konkrétního majitele.


Pár jich nejeví známky života, natož fantazie. Ať je léto nebo zima, mlčí stále stejně, netečně.
Nevlaje na nich ani prádlo, nezelenají se bylinky, nečervenají rajčata,nekvetou muškáty. Balkonová okna jsou neproniknutelně zahalena hustou záclonou, k večeru neprodyšnou žaluzií.


Další balkony slouží majitelům jen k uskladnění čehosi, či k pověšení prádla. No, nejen k tomu.
Třeba na ten balkon vpravo nahoře chodí věšet prádlo trochu starší, úplně nahatá paní. K pobavení mého manžela, nejenom.


Fajn jsou ty balkóny, kam si jdou lidé vypít kafe, zakouřit. Těch už je víc. O majitelích to podle mě vypovídá, že jsou komunikativní a ne upjatí.
Kouření je příležitost k seznámení, popovídání. Soudě podle mého manžela, který utužuje dobré vztahy s kolegy kuřáky rovněž na balkonku v práci. Bohužel si musí tzv. píchnout, protože kouření nespadá do pracovní náplně.


Úplně nejvíce se mi však líbí ten balkon se zeleno-bílou markízou, s dřevěným stolečkem, židličkami, truhlíky, truhlíčky, květináči a hrníčky s květinami a bylinkami. Majitelé mají psíka a mávají z balkonu vnoučatům. Otevřenými dveřmi nebo večer po rozsvícení jsou vidět tři obrazy od Hajného. Vedlejším oknem s krátkou háčkovanou záclonkou pak útulná kuchyňka.

Náš dům na balkony teprve čeká. Všechno už je změřeno, spočítáno, orazítkováno. A jak bude vypadat ten náš vysněný balkon? Doufám, že hodně komunikativně, pohodově.

Autor: Jarmila Horáková | středa 29.7.2020 18:30 | karma článku: 15.87 | přečteno: 384x

Další články blogera

Jarmila Horáková

jak kvete červen

Po dlouhé době zase přicházím mezi vás. Chci se podělit o krásné okamžiky měsíce června tak, jak se mi je podařilo nebo nepodařilo vyfotit.

15.6.2023 v 15:07 | Karma článku: 13.73 | Přečteno: 212 | Diskuse

Jarmila Horáková

purpurový plášť archanděla Michaela

Jako purpurový plášť archanděla rozstříhaný na kousky, tak vypadají koniklece vykukující zpoza staré trávy....

24.3.2023 v 14:19 | Karma článku: 12.10 | Přečteno: 221 | Diskuse

Jarmila Horáková

Tati, prosím, nevol Babiše

Toto je můj dopis tátovi, který je spíše modlitbou obecnou. Nebo vlastně i hodně konkrétní.Asi proto mi můj otec odpověděl, ať ho považuji za mrtvého a přerušil poslední trosky kontaktu. Někoho mi to připomíná. Že by A. B.?

9.1.2023 v 14:28 | Karma článku: 17.14 | Přečteno: 963 | Diskuse

Jarmila Horáková

padesátka z jiného světa

Před týdnem jsem oslavila narozeniny. Ač padesáté, cítím se celkem mladě. Ale o to nejde. Uvědomila jsem si, kam patřím a kam ne. Kdo mě má rád takovou jaká jsem a kdo má ...

13.7.2022 v 13:50 | Karma článku: 14.13 | Přečteno: 605 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 11.67 | Přečteno: 195 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 12.44 | Přečteno: 1253 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.33 | Přečteno: 465 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.92 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 1119 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 414

mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...