Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Prosba

Jedna, další, etapa života je za námi. Od mého nástupu do nemocnice se toho u nás mnoho změnilo. Už zase máme ložnici.

 

Úplně prostou. Z různých kusů nábytku, s novými peřinami a s novým plátěným povlečením s drobnými červenými kvítky.

Tak jsem si to přála.

Když mě Michal první den návratu po operaci domů uložil po obědě do měkkých peřin voňavých studeným povětřím a teplem žehličky, šťastně jsem usnula a blaženě spala tři hodiny.

Paráda.

 

U mámy na chalupě se spí také dobře. 

S hvězdami za okny. 

Včera jsem tam zase přespala.

Čekala jsem, že na druhý den bude mlha. Ale nebyla. Bylo docela obyčejné ráno.

V nohavici riflí byl schovaný mravenec, pěkně mě pokousal. Potvora. Mravenci, klíšťata a slimáci spolehlivě vyváží zahradní idylu. Ale ani v nejmenším ji nepřeváží.

Pak jsem šla na kontryhel. Každý list byl olemován malými kapičkami vody jako korálky. 

Vždy, když jsem chytla stopku listu, abych list utrhla, sklouzly kapky doprostřed. Sluneční prána v božském poháru, říkali prý alchymisté a sbírali ji do skleněné lahvičky.

Jablůňka bude mít i letos jablka.

Po cestě jel cyklista, v docela obyčejném triku a bez helmy. Zamávala jsem na něj a popřála mu hezký

den a on mně též.

Natrhala jsem kytici. Rostlinstvo tu raší doslova tryskem ze země a třeba dobromysl velkoryse prorůstá vším. Její růžové kvítky jsou obletovány motýly a včelami. Nádhera.

Dobromysl, slunce, voda... jsem ráda, že toto se nezměnilo. 

Děkuji...

Změnila jsem se já...? Myslím, že trochu ano.    

Na těžké časy pokud možno nevzpomínám, a co se týká budoucnosti, tak vím, že si ji nekoupím, nepojistím. 

A přítomnost si nechci kazit hledáním vin a viníka. To vše jsou těžké balvany.

Mám vás i kameny ráda, ale prosím, nenakládejte je na mě, neunesu to.

Autor: Jarmila Horáková | sobota 25.7.2020 23:24 | karma článku: 19,42 | přečteno: 565x
  • Další články autora

Jarmila Horáková

jak kvete červen

Po dlouhé době zase přicházím mezi vás. Chci se podělit o krásné okamžiky měsíce června tak, jak se mi je podařilo nebo nepodařilo vyfotit.

15.6.2023 v 15:07 | Karma: 14,05 | Přečteno: 213x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

purpurový plášť archanděla Michaela

Jako purpurový plášť archanděla rozstříhaný na kousky, tak vypadají koniklece vykukující zpoza staré trávy....

24.3.2023 v 14:19 | Karma: 12,10 | Přečteno: 221x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

Tati, prosím, nevol Babiše

Toto je můj dopis tátovi, který je spíše modlitbou obecnou. Nebo vlastně i hodně konkrétní.Asi proto mi můj otec odpověděl, ať ho považuji za mrtvého a přerušil poslední trosky kontaktu. Někoho mi to připomíná. Že by A. B.?

9.1.2023 v 14:28 | Karma: 17,14 | Přečteno: 964x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

padesátka z jiného světa

Před týdnem jsem oslavila narozeniny. Ač padesáté, cítím se celkem mladě. Ale o to nejde. Uvědomila jsem si, kam patřím a kam ne. Kdo mě má rád takovou jaká jsem a kdo má ...

13.7.2022 v 13:50 | Karma: 14,13 | Přečteno: 607x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

každý den korálek

Vždyť bez klidu v srdci nemůže být pokoj kolem nás. Ticho je mé bohatství. Nadechuji ho do sebe jako čerstvý vzduch. A děkuji. Děkuji slunci, mrakům, vzduchu, vodě, ptákům... a posílám požehnání dětem, všem blízkým a světu mír.

22.6.2022 v 13:17 | Karma: 14,89 | Přečteno: 228x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení

23. dubna 2024  10:45,  aktualizováno  11:41

Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...

V Letech otevřeli památník holokaustu Romů a Sintů. Za války tam stál koncentrák

23. dubna 2024  9:59,  aktualizováno  11:30

Muzeum romské kultury otevřelo dnes Památník holokaustu Romů a Sintů v Čechách v Letech na Písecku....

Kolegu lídra kandidátky AfD zadrželi, dával Číně informace z europarlamentu

23. dubna 2024  8:38,  aktualizováno  11:30

Německá policie zadržela v noci v Drážďanech spolupracovníka Maximiliana Kraha, lídra kandidátky...

Wagnerovec po návratu z fronty rozřezal ženu, kufr s ostatky vyhodil z okna

23. dubna 2024  11:26

Rusko se v souvislosti s návratem vojáků z ukrajinského bojiště potýká s narůstající kriminalitou....

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 1119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 414x
mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne