O odpuštění aneb Kráska a zvíře

1. 07. 2017 7:52:16
Některé mé články jsou prvními kroky na cestě a inspirují mě k dalšímu postupu. Cítím, že ještě nejsem u konce, že tu hru na dobro a zlo, na manipulátora a oběť, na krásku a zvíře hraji dál.

Mezilidské vztahy jsou komplikované naším uvažováním a posuzováním. Vycházím-li z přesvědčení, že původem všeho je láska, která vše sjednocuje, že člověk je stvořen k radosti, štěstí a lásce, pak tak musím uvažovat i o druhých. Mohu rozdávat jen to, co mám.

Psala jsem, že chci odpustit. To znamená, že mám v sobě něco proti druhému člověku. Takže mám problém já. Sama bych tedy měla požádat alespoň v duchu toho kterého člověka, aby mi odpustil, že jsem ho použila jako argument pro to, abych se rozhořčila, naštvala či litovala nebo ho posuzovala jako horšího.

Poslední dobou se sytím slovem Vladimíra Kafky na jeho Hostinách na youtube.

Vladimír Kafka, pomáhá lidem s rakovinou vracet se do života, říká, že si máme vytvořit obraz o sobě, kým chceme být před člověkem, s kterým máme problém. Rozhodnout se. Zvolím-li si, že chci být láskou, pak tedy nereaguji, ale miluji. K lásce nikoho nepotřebuji, vycházím ze sebe. Jsem pevně ve svém středu. Pro lásku se rozhoduji a tedy ji tvořím každý den. Pokud nemiluji, pak reaguji na chování druhých. Reaguje a odpouští ego.

Proto potkáváme lidi, s kterými máme trápení. K tomu trápení v podstatě dáváme souhlas. Tak je to i v mém případě. Jak vidím druhého člověka? Jako netvora? Co mně tak vadí na mé duši, že to s ním - netvorem musím prožívat? Jaký mám vztah k mužství (animus)? Jaký má vztah muž k ženě uvnitř něj - anima? Proč jsem tuto část své duše nepřijala a proč jsem s ní v konfliktu? Jak mám milovat toho, koho mě nejde milovat? Pohádka Kráska a zvíře vede k pochopení, že když začnu netvora milovat, tak se promění v krásnou bytost.

Zdá se být klišé tvrzení, že původem všeho je láska, která sjednocuje, a že jsme stvořeni pro lásku. Zkušenosti pana Kafky vypovídají ale o tom, že láska je cestou k uzdravení. Přichází k němu převážně lidé s rakovinou, kteří vyslechli od lékařů verdikt, že za pár týdnů zemřou. Pan Kafka s nimi nemluví o nemoci, ale o nich.... Protože nemoc se živí naší pozorností.

Nemoc je stav naší duše, dluh lásky k sobě.

Rozhodnu-li se pro srdce-lásku, chci-li být láskou, i když pořádně nevím, jak má láska vypadat, okamžitě reaguje podvěsek mozkový, začne se měnit složení krve...

Mohu dosvědčit, že je to tak.

https://www.youtube.com/channel/UCVP1OZ7ms9qwWCoM4FYY1Bg

Hezký den!

Autor: Jarmila Horáková | sobota 1.7.2017 7:52 | karma článku: 15.23 | přečteno: 339x

Další články blogera

Jarmila Horáková

jak kvete červen

Po dlouhé době zase přicházím mezi vás. Chci se podělit o krásné okamžiky měsíce června tak, jak se mi je podařilo nebo nepodařilo vyfotit.

15.6.2023 v 15:07 | Karma článku: 13.73 | Přečteno: 212 | Diskuse

Jarmila Horáková

purpurový plášť archanděla Michaela

Jako purpurový plášť archanděla rozstříhaný na kousky, tak vypadají koniklece vykukující zpoza staré trávy....

24.3.2023 v 14:19 | Karma článku: 12.10 | Přečteno: 221 | Diskuse

Jarmila Horáková

Tati, prosím, nevol Babiše

Toto je můj dopis tátovi, který je spíše modlitbou obecnou. Nebo vlastně i hodně konkrétní.Asi proto mi můj otec odpověděl, ať ho považuji za mrtvého a přerušil poslední trosky kontaktu. Někoho mi to připomíná. Že by A. B.?

9.1.2023 v 14:28 | Karma článku: 17.14 | Přečteno: 963 | Diskuse

Jarmila Horáková

padesátka z jiného světa

Před týdnem jsem oslavila narozeniny. Ač padesáté, cítím se celkem mladě. Ale o to nejde. Uvědomila jsem si, kam patřím a kam ne. Kdo mě má rád takovou jaká jsem a kdo má ...

13.7.2022 v 13:50 | Karma článku: 14.13 | Přečteno: 605 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 17 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 11.18 | Přečteno: 207 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 15.52 | Přečteno: 353 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.98 | Přečteno: 99 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.80 | Přečteno: 564 | Diskuse
Počet článků 1119 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 414

mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...