Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Je mi tu dobře - fOtOblog

Shodou okolností začínám jezdit více na naši prastarou chalupu, starý kamenný dům, uprostřed divoké přírody. 

Ani nevím, kde začít...

Dva obrázky z jednoho dne - aprílové počasí:

Jsem tak nadšená z prostoru, který se mi otevřel v podobě možnosti jezdit za mamkou, čerstvou stálou obyvatelkou původně víkendové chalupy. Nejen, že se cítím svobodně uvnitř domu, ale úplně maximálně pod nebeskou střechou. 

Zažili jste jistě někdy ten pocit slasti z možnosti nadechnout se, zhluboka se nalokat čerstvého vzduchu, protáhnout ruce a celé tělo prohnout dozadu...

Až se člověk tak tetelivě otřese.

Pod nebeskou střechou zažívám intenzivní kontakt s přírodou, s tím, co to je život, spirit. 

Život hmatatelně prosakuje, prýští, vyvěrá, prodírá se, chvěje, proniká ze všech buněk, skulinek, pórů, ze vší hmoty kolem. 

Život má mnoho barev, tvarů, zvuků, vůní. Život je pohyb, něco, co se děje, i když to není vidět.

To je, myslím, naděje. I víra a láska. 

Život je síla, snad pramenící z nevyčerpatelného zdroje.

Život jakoby surový, přitom ve svých formách i křehký a něžný.

Co schne, zaniká a samo časem odpadne.Zůstane jen podstata.

Ožívá i vše neživé. Vše obrůstá lišejníkem. Stromy, kameny, trám i brána...

V noci jsem nemohla spát. Před očima se mi stále objevovala naše stará jabloň. Ve dne jsem jí totiž ořezala dvě větve a nebyla si jistá, jestli je to správně.

Srdce mi bušilo, byla jsem neklidná, sbíhaly se ve mně věty a obličeje různých lidí kolem mne. Život je plný peripetií, tak to je. Chtěla bych být více odolná.

A zase jabloň. Co mi chce říci?

Nevím jak žije. Nevnímám její tělo.

Co o ní vím? Co vím o stromech, květinách, zemi, hlíně, kamenech, ptácích? Žiju uprostřed toho, co neznám, jak mohu pochopit to, co je uprostřed mne?

Pouštím se do studia. Tento článek je výborný, řekla bych...

http://www.potravinovezahrady.cz/jak-osetrovat-stare-ovocne-stromy/

 

Toto jsou slova autora. Shodují se s mým názorem.

Byly doby, kdy jsem neměl vlastní zahradu. Dnes už bych bez ní asi nedokázal žít. Zahrada mě vrací k čemusi důležitému, co souvisí s naším bytím či nebytím na Zemi.
K živé i neživé přírodě, k vodě a slunci, k rostlinám a živočichům, k půdě a humusu, k semínkům. A taky k evoluci a biodiverzitě. 
Je to fascinující dobrodružství žít v každodenní interakci s kouskem přírody. Smět do něj zasahovat, obohacovat ho o nové prvky, nové druhy živočichů a rostlin, o nové odrůdy. Pečovat o jedno konkrétní místo na Zemi a přetvářet ho v rozmanitou jedlou zahradu. V zahradu, která přináší lidem užitek bez destrukce ekosystému. 
V permakulturní zahradu.

 

Zkouším vyrábět tinkturu z pupenů.

Ptáci také zobou pupeny. 

I když jim sypeme do krmítka a pak pozorujeme jejich nálety. Bohužel, neznám ptačí jména-názvy... třeba se mezi sebou oslovují jmény...:-), ale určitě k stálým hostům patří strakapoud, sýkorky, dokonce dnes i sojka.

Hrajeme spolu takovou hru. Vyjdu ze dveří, za chvilku mě uvidí a frrr... poposedají na blízké stromy a keře, pípnou - tady jsem! a hned přeletí o strom dále. Dělají si legraci, laškují...

Z krmítka občas taky vykukuje veverka a její prdelka :-)

A tak tady pobývám alespoň po troškách.

Chtěla bych tu hospodařit. Chodit na dřevo, šišky a kůru. Zužitkovat zbytky. Poznávat. Chápat. 

Je mi tu dobře.

 

Přeji vám hezký den.

Autor: Jarmila Horáková | pondělí 24.4.2017 7:20 | karma článku: 20,88 | přečteno: 414x
  • Další články autora

Jarmila Horáková

jak kvete červen

Po dlouhé době zase přicházím mezi vás. Chci se podělit o krásné okamžiky měsíce června tak, jak se mi je podařilo nebo nepodařilo vyfotit.

15.6.2023 v 15:07 | Karma: 14,05 | Přečteno: 213x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

purpurový plášť archanděla Michaela

Jako purpurový plášť archanděla rozstříhaný na kousky, tak vypadají koniklece vykukující zpoza staré trávy....

24.3.2023 v 14:19 | Karma: 12,10 | Přečteno: 221x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

Tati, prosím, nevol Babiše

Toto je můj dopis tátovi, který je spíše modlitbou obecnou. Nebo vlastně i hodně konkrétní.Asi proto mi můj otec odpověděl, ať ho považuji za mrtvého a přerušil poslední trosky kontaktu. Někoho mi to připomíná. Že by A. B.?

9.1.2023 v 14:28 | Karma: 17,14 | Přečteno: 964x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

padesátka z jiného světa

Před týdnem jsem oslavila narozeniny. Ač padesáté, cítím se celkem mladě. Ale o to nejde. Uvědomila jsem si, kam patřím a kam ne. Kdo mě má rád takovou jaká jsem a kdo má ...

13.7.2022 v 13:50 | Karma: 14,13 | Přečteno: 607x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

každý den korálek

Vždyť bez klidu v srdci nemůže být pokoj kolem nás. Ticho je mé bohatství. Nadechuji ho do sebe jako čerstvý vzduch. A děkuji. Děkuji slunci, mrakům, vzduchu, vodě, ptákům... a posílám požehnání dětem, všem blízkým a světu mír.

22.6.2022 v 13:17 | Karma: 14,89 | Přečteno: 228x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Polská romantika na palubě letadla. Pilot požádal letušku o ruku

24. dubna 2024  18:17

O pořádnou dávku romantiky se postaral polský pilot, který požádal o ruku svou přítelkyni letušku...

Desítky miliard dolarů pro Ukrajinu a zákaz TikToku. Biden to podepsal

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  17:46

Aktualizujeme Ve středu podepsal americký prezident Joe Biden po několikaměsíčním schvalování v Kongresu zákon...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval blízkým spolužačky

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 17:22

Policisté v úterý zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při...

Izrael pokročil v přípravě akce v Rafáhu, civilisty ochrání, uvedl mluvčí vlády

24. dubna 2024  16:55

Izrael pokročil v přípravách pozemní operace namířené proti palestinskému hnutí Hamás v Rafáhu na...

  • Počet článků 1119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 414x
mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne