Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Život je krásný, když ho nechám k sobě dojít

Pozoruji ve svém životě, že když se uvolním, uvelebím jen tak, začnou změny. Rozvazují se a mizí některé mé zkušenosti prožité pod určitým úhlem vidění a povýšené na pravdu.

 

 

Pjér la Šéz v přednášce o archetypech v česko-moravské kotlině poukazoval na to, že žijeme ve víře v naši nadřazenost prostoru.

Zaujalo  mě to. Někteří lidé vkládají energii do ovládnutí různých prostorových dimenzí. A druzí se podřídí a žijí jako slepí otroci. A jsou třeba i nespokojení s tím, jak žijí, ale neví jak na to, věří,  že nejsou schopni změn a že by tím porušili nějaké normy.  Musím to nějak vydržet... Tím ale také ovládají prostor... život... Marnost nad marnost.

Kdy se dějí zázraky? Když se podívám na něco mně známé jiným zrakem. Když pustím, tedy nově uchopím to, co jsem držela. Když pochopím prostor jako interaktivní, jako svobodnou možnost, stejnou šanci všem.

Pozoruji život více, než dřív, kdy jsem věděla, co to je život a bytosti v něm - muži, ženy, Bůh...

Pozoruji jen tak, ztrácím dosavadní oči, přesto jsem obohacena o úžas. 

Třeba v momentální fázi pozoruji projevy mužů. Těch, kteří sami jsou pozorovatelé a dokáží předat  zážitek krásy. Nasají jej a pak jej umělecky a lidsky vyjádří. Ať už píší povídky či epizody románu, fotografují květy. Nebo se skloní v tiché hloubce nad svým narozeným dítětem. Poslouchám už třetí den dokola jednu píseň, kde mě dojímá něha v hlase metalového zpěváka. Ale ne k sentimentu. Říkám si, co prožil, jaká byla jeho máma? Nebo jsem si dala jako tapetu na monitor fotografii našeho známého, jak s něžnou pozorností přemýšlí nad tím, co mu říká má dcera. Dívám se na tu fotografii a objevuji s  úžasem, že je možné, aby se takto choval muž k ženě. Je to úleva nežít už s vědomím, že tito muži se vyhýbají mému životu. Mé komplexy se rozpustily, přestala jsem je živit. Teď už vidím, že se takto dotýká mužská něha i mě.

Život je krásný, když ho nechám k sobě dojít.

Autor: Jarmila Horáková | sobota 25.2.2017 13:45 | karma článku: 13,23 | přečteno: 278x
  • Další články autora

Jarmila Horáková

jak kvete červen

Po dlouhé době zase přicházím mezi vás. Chci se podělit o krásné okamžiky měsíce června tak, jak se mi je podařilo nebo nepodařilo vyfotit.

15.6.2023 v 15:07 | Karma: 14,05 | Přečteno: 213x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

purpurový plášť archanděla Michaela

Jako purpurový plášť archanděla rozstříhaný na kousky, tak vypadají koniklece vykukující zpoza staré trávy....

24.3.2023 v 14:19 | Karma: 12,10 | Přečteno: 221x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

Tati, prosím, nevol Babiše

Toto je můj dopis tátovi, který je spíše modlitbou obecnou. Nebo vlastně i hodně konkrétní.Asi proto mi můj otec odpověděl, ať ho považuji za mrtvého a přerušil poslední trosky kontaktu. Někoho mi to připomíná. Že by A. B.?

9.1.2023 v 14:28 | Karma: 17,14 | Přečteno: 964x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

padesátka z jiného světa

Před týdnem jsem oslavila narozeniny. Ač padesáté, cítím se celkem mladě. Ale o to nejde. Uvědomila jsem si, kam patřím a kam ne. Kdo mě má rád takovou jaká jsem a kdo má ...

13.7.2022 v 13:50 | Karma: 14,13 | Přečteno: 607x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

každý den korálek

Vždyť bez klidu v srdci nemůže být pokoj kolem nás. Ticho je mé bohatství. Nadechuji ho do sebe jako čerstvý vzduch. A děkuji. Děkuji slunci, mrakům, vzduchu, vodě, ptákům... a posílám požehnání dětem, všem blízkým a světu mír.

22.6.2022 v 13:17 | Karma: 14,89 | Přečteno: 228x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Svobodu se lidovci snažili dostat pryč ze strany, teď kauzu odkládají

24. dubna 2024  12:20,  aktualizováno  16:13

Lidovecká snaha vystrnadit ze strany jednoho ze svých nejznámějších poliků, bývalého šéfa strany a...

Vláda je pro preventivní zadržení zbraně. Podezřelé nákupy se mají hlásit

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  16:10

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

ÓČKO rozšiřuje spolupráci s influencery, odemyká jejich prémiový obsah

24. dubna 2024

ÓČKO prohlubuje spolupráci s předními českými videomakery a podcastery. V novém projektu O UNLOCKED...

Z léčebny za odměnu do fast foodu. Obézních dětí přibývá, i kvůli rodičům

24. dubna 2024

Premium Dětí s obezitou přibývá. „Z naší praxe nic nenasvědčuje tomu, že by se situace měla lepšit, spíše...

  • Počet článků 1119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 414x
mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne