Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kocour a jamajská káva

Strávila jsem víkend v příjemné společnosti dcery a mých dvou spolužaček, které si mě vzaly pod patronaci, nebo  spíše matronaci, a už po druhé nás hostily na hotelu uprostřed Žďárských vrchů.

Od jedné z nich jsem dostala krásné balení jamajské kávy, protože se o ní dočetla v blogu, kde píšu, že ji koupím a pohostím jí babičky.

Moc mě to potěšilo a ještě více vnímavost kamarádky a úmysl udělat radost. Jako kdyby se radost z dobré kávy a posezení u ní znásobila. 

Cestou na hotel jsme se stavili ještě u mých známých také na kávu, čaj a hruškový koláč. Zapadli jsme do křesel a nechali se obsluhovat paní domácí. Z vedlejší místnosti přikráčel důstojný pán, kocour. Je už stařík, poloslepý a hluchý. Protáhl se a vyskočil mi na klín, trochu mě očichal, a když shledal, že si vybral dobře, uvelebil se a usnul v klubíčku a vrněl. A krásně hřál. Teplo léčí. Možná by ubylo konfliktů, kdyby lidé nemrzli samotou a egem. Živočišné a stejně tak lidské teplo blízkosti nelze nahradit žádným alkoholem a ani ústředním topením. 

Navíc je prý kočičí vrnění léčivé, uklidňující, protože probíhá na frekvenci alfa.

Obyčejná záležitost pro chovatele a milovníky koček.

Pro mě to byl ale velmi příjemný zážitek. 

Nejsem totiž zvířecí typ. Ne, že bych chovala k živočišstvu antipatie, ale prostě jejich přítomnost nevyhledávám. V mládí mi dokonce zjistili alergii na kočky. Prý souvisí i s nelibostí vůči těmto čtvernožcům. Možná na tom něco je, protože já se dříve všeho takového chlupatého čtyřnohého a nevyzpytatelného, bála.

Ale alergie psychická i somatická, nemusí být věčná.

Život se dotýká našich ran a nemocí. Zvířata mě už několik let přesvědčují, že můj strach z nich je lichý. Mám několik příhod, kdy se se mnou tito tvorové chtěli spřátelit.

Třeba kdysi ve skanzenu v Modré u Velehradu. Bylo tam tou dobou dost návštěvníků, přesto se houf zvířat domácích, včetně kozla, ovcí, husy a všelijaké té hospodářské drobotiny, seběhl ke mně, obklopil mě a radostně mě pozdravil. No, třeba kozel měl pusu od ucha k uchu. Zubil se a potřásal bradkou.

Jindy na mě vylítl pes, černý, chlupatý čert, a se smíchem po mě skákal a olizoval mě. 

Zvířata se umí smát. Nedivím se, že se říká - být pro srandu králíkům.

Možná nás tak i léčí a učí bezstarostnosti. Převádí myšlenky od nepřátelských na přátelské.

Chtějí nám dělat dobře a příjemně. Většinou. Pokud nás nechtějí sežrat. Ale to je spíše naopak.

 

Zvířata jsou vnímavá. 

Jako kdyby nás pohostila kafem z Jamajky.

Autor: Jarmila Horáková | pondělí 5.12.2016 22:41 | karma článku: 18,71 | přečteno: 361x
  • Další články autora

Jarmila Horáková

jak kvete červen

Po dlouhé době zase přicházím mezi vás. Chci se podělit o krásné okamžiky měsíce června tak, jak se mi je podařilo nebo nepodařilo vyfotit.

15.6.2023 v 15:07 | Karma: 14,05 | Přečteno: 213x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

purpurový plášť archanděla Michaela

Jako purpurový plášť archanděla rozstříhaný na kousky, tak vypadají koniklece vykukující zpoza staré trávy....

24.3.2023 v 14:19 | Karma: 12,10 | Přečteno: 221x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

Tati, prosím, nevol Babiše

Toto je můj dopis tátovi, který je spíše modlitbou obecnou. Nebo vlastně i hodně konkrétní.Asi proto mi můj otec odpověděl, ať ho považuji za mrtvého a přerušil poslední trosky kontaktu. Někoho mi to připomíná. Že by A. B.?

9.1.2023 v 14:28 | Karma: 17,14 | Přečteno: 964x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

padesátka z jiného světa

Před týdnem jsem oslavila narozeniny. Ač padesáté, cítím se celkem mladě. Ale o to nejde. Uvědomila jsem si, kam patřím a kam ne. Kdo mě má rád takovou jaká jsem a kdo má ...

13.7.2022 v 13:50 | Karma: 14,13 | Přečteno: 607x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

každý den korálek

Vždyť bez klidu v srdci nemůže být pokoj kolem nás. Ticho je mé bohatství. Nadechuji ho do sebe jako čerstvý vzduch. A děkuji. Děkuji slunci, mrakům, vzduchu, vodě, ptákům... a posílám požehnání dětem, všem blízkým a světu mír.

22.6.2022 v 13:17 | Karma: 14,89 | Přečteno: 228x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 1119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 414x
mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne