Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hořkosladká symfonie

Krátký popis krátké hořko-sladké symfonie, chvíle... Původně jsem chtěla psát tyto řádky ve třetí osobě, ale rozhodla  jsem se, že se nebudu schovávat...

,,Tak ahoj! Díky... "

,,Dobře dojeďte!"

Dveře auta zaklaply, pásy cvakly a my vyjeli. Nedělní odpoledne je plné aut naložených zavazadly. Míjeli jsme na dálnici jedno za druhým, ale já je nevnímala.

Na zadním sedadle vtěsnána k dětem, na uších sluchátka, jsem se dívala z okénka na brněnskou periférii čím dál více řídnoucích budov a komunikací. Obraz za sklem se za chvíli mírně vlnil jemně zasněženými svahy. 

Jako krajka se proplétaly otisky kol traktorů s řádky ozimů. Pole a políčka lemovaná těly holých černých stromů s větvemi jak s mávajícími perutěmi ptáků mě zaujala svojí výmluvností. Tudy kráčel člověk se svými myšlenkami a pracoval, aby vydobyl úrodu. Každý kousek kraje má svou duši. A v naší duši je otisk krajiny. To je mé časté téma, ale je to tak. Zvláště žena je popisována jako země, která plodí. Vzdouvající se pahorky připomínají pupky. Ženský pupek jako pahorek s pokladem. Latinsky pampinus znamená výhonek révy, to co pučí, vzdouvá se. 

Tvá manželka je jako plodná réva... 

Děti jsou hrozny s úponky... 

Slovo je spjato s rytmem. Bu-diž-člo-věk. Početí vzniká z rytmu. Žiju v rytmu světa, v rytmu partnerství, vztahů, a ten rytmus někdy tepe jinak než ten můj vnitřní, než tepe má duše. Nejsou všechny dny stejné, nejsem ani vždy stejně věrná... nejsem v srdci věrná...

Někdy bych chtěla prožít... co  vlastně? Snad odpoutání a volnost. Volnost a svobodu těla i duše. Nabrat vodu z lesního potoku do dlaní a pít, vysvléct se a skočit do té vody a být šťastná. Nemuset brát ohledy a plnit konvence...

Taková obyčejnost. Banalita. Pro někoho k smíchu. Ale pro mě je to symbol, mé hájemství, tajemství...

Rytmus Bitter Sweet Symphony přesně vyjadřuje mé rozpoložení. Vzpomínám na andělova slova proroku Danielovi:

Vzchop se, člověče vzácný, vzchop se. Měj sílu...

Vracím se zpět s rodinou domů, do zaběhnutých zvyklostí, nároků a povinností. Jsem vděčná životu, že někam patřím, jen někdy ty ztráty snů a přání a tužeb i potřeb chutnají hořce.

Jsem  znavená jako šedobílá krajina...

Očima se do ní vpíjím. Je krásná, protože každý kousek sebe rozdala, věnovala...

Jsem připoutaná... jen uvnitř sebe ne cele, nechci... zbláznila bych se... ale patřím k nim přece... vzchop se...

Zavírám oči únavou i touhou po svém světě, když v tom mi syn položil hlavu na rameno. Opřel se, aby si odpočinul....

A já zvedám ruku a něžně ho pohladím...  a očima šeptám:

Neboj se, jsem u tebe...

Autor: Jarmila Horáková | pondělí 26.1.2015 0:26 | karma článku: 12,43 | přečteno: 445x
  • Další články autora

Jarmila Horáková

jak kvete červen

Po dlouhé době zase přicházím mezi vás. Chci se podělit o krásné okamžiky měsíce června tak, jak se mi je podařilo nebo nepodařilo vyfotit.

15.6.2023 v 15:07 | Karma: 14,05 | Přečteno: 213x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

purpurový plášť archanděla Michaela

Jako purpurový plášť archanděla rozstříhaný na kousky, tak vypadají koniklece vykukující zpoza staré trávy....

24.3.2023 v 14:19 | Karma: 12,10 | Přečteno: 221x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

Tati, prosím, nevol Babiše

Toto je můj dopis tátovi, který je spíše modlitbou obecnou. Nebo vlastně i hodně konkrétní.Asi proto mi můj otec odpověděl, ať ho považuji za mrtvého a přerušil poslední trosky kontaktu. Někoho mi to připomíná. Že by A. B.?

9.1.2023 v 14:28 | Karma: 17,14 | Přečteno: 964x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

padesátka z jiného světa

Před týdnem jsem oslavila narozeniny. Ač padesáté, cítím se celkem mladě. Ale o to nejde. Uvědomila jsem si, kam patřím a kam ne. Kdo mě má rád takovou jaká jsem a kdo má ...

13.7.2022 v 13:50 | Karma: 14,13 | Přečteno: 607x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

každý den korálek

Vždyť bez klidu v srdci nemůže být pokoj kolem nás. Ticho je mé bohatství. Nadechuji ho do sebe jako čerstvý vzduch. A děkuji. Děkuji slunci, mrakům, vzduchu, vodě, ptákům... a posílám požehnání dětem, všem blízkým a světu mír.

22.6.2022 v 13:17 | Karma: 14,89 | Přečteno: 228x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

ANALÝZA: Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

  • Počet článků 1119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 414x
mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne