Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Terapie uvnitř

Můj naprosto laický pokus o terapii pro nemocné. Jsem v období zkoumání zákonitostí a souvislostí těla a psýché a také toho, co se nazývá duch, dech, spiritus, pneuma, to, co nás oživuje, co je podstata našeho života.  Dech je nutný pro metabolismus, pro výživu i očistu našeho těla a zrovna tak paralelně mají stejný vliv i naše myšlenky. Myšlenky mají s dechem přímou souvislost, až se mi teď tají dech. Dech ovlivňuje páteř a ta podle toho různě kvalitně inervuje celé tělo.

Kamarádka mě poprosila, abych namalovala pro paní v těžkém stadiu rakoviny obrázek. Jsem teď sama doma a zatím zkouším nějaké koláže nebo jen fotografie a snažím se vcítit do té nemoci s nehezkým názvem rakovina. Proč se tak jmenuje?

Asi špatným překladem, správně to měla být krabovina. Moc moudrá z toho nejsem.

Jde o nějakou buněčnou anarchii, kdy se buňky vymknou kontrole a bují a bují. Mám se sebou zkušenost, že když něco v sobě zadržuji, potlačuji, pak se to nekontrolovatelně provalí. Citová anarchie nás ovládne a převrátí vše naruby... Když to nejde vně, tak se možná citová anarchie projeví anarchií buněčnou... ???

Popíšu vám jednu situaci, která se mi stala a stále, když si ji vybavím, působí na mě terapeuticky. Je třeba pravdivosti a otevřenosti, má-li se něco hojit.

Ležela jsem na zádech a přestávala cítit tělo. Přestala jsem usilovat o cokoli a propadala se do sebe. Vstoupila jsem do krajiny, trochu tajemné, ale bylo mi tam dobře. Uprostřed té krajiny stál vzrostlý strom. Já stromy miluji. Dotýkám se jich ve svých představách a pomáhá mi to. Strom v té krajině působil blahodárně, i když jsem stála poblíž a nedotýkala se ho. Strom vyzařuje klid a přijetí.

Byla jsem nahá. Tam se totiž nesmí lhát. A tam nic nemůžu mít. Jen sama sebe a jakousi interakci s tím prostorem, který byl jako by stepní, zvlněný a sahajíci k horizontu, kde přecházel v nebe plné hvězd.  Vše bylo na dosah a přitom nedosažitelné. Plnost a sytost, která mnou procházela zcela přirozeně.

Nastavovala jsem své tělo mírnému vlahému větru, jako by byl šálou utkanou z jemňoulinkých hřejivých kapének. Vítr jsou doteky a očista. Je projevem vášně. Je erotický, protože se dotýká s něhou všech míst na těle. Eros je oživující složkou naší duše. Celé naše chování je nějak erotické. Přiškrtíme-li tuto složku, nesnášíme-li své tělo a jeho projevy, tělo si toto zakázané vynahradí jinak. Protichůdné myšlenky nás zase paralyzují. 

Odevzdala jsem se větru a uvolnila se. Jako prsty milence mi proplétal vlasy a líbal mě. Prostor, jeho naplněnost něčím vědomím, mě zcela přijaly. 

Nechat se zcela přijmout tím životem a prostorem, který je ve mně, je první krok k přijetí a k pevnosti sebe sama. A cestou k intuici a k naslouchání těla. Naše tělo mluví a zrovna tak i duše.  Naše soudy, ovlivnění výchovou, předsudky a komplexy nám mnohdy ruší tento dialog. Je třeba nebát se být individualitou.

Pokoj v duši zklidní náš dech.

 Byla jsem nedávno na sonu štítné žlázy. Před lety byla velmi malá a zhrubělá. Teď byla téměř normální.

 

Hodně štěstí!

Autor: Jarmila Horáková | neděle 12.10.2014 18:16 | karma článku: 11,05 | přečteno: 342x
  • Další články autora

Jarmila Horáková

jak kvete červen

Po dlouhé době zase přicházím mezi vás. Chci se podělit o krásné okamžiky měsíce června tak, jak se mi je podařilo nebo nepodařilo vyfotit.

15.6.2023 v 15:07 | Karma: 14,05 | Přečteno: 213x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

purpurový plášť archanděla Michaela

Jako purpurový plášť archanděla rozstříhaný na kousky, tak vypadají koniklece vykukující zpoza staré trávy....

24.3.2023 v 14:19 | Karma: 12,10 | Přečteno: 221x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

Tati, prosím, nevol Babiše

Toto je můj dopis tátovi, který je spíše modlitbou obecnou. Nebo vlastně i hodně konkrétní.Asi proto mi můj otec odpověděl, ať ho považuji za mrtvého a přerušil poslední trosky kontaktu. Někoho mi to připomíná. Že by A. B.?

9.1.2023 v 14:28 | Karma: 17,14 | Přečteno: 964x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

padesátka z jiného světa

Před týdnem jsem oslavila narozeniny. Ač padesáté, cítím se celkem mladě. Ale o to nejde. Uvědomila jsem si, kam patřím a kam ne. Kdo mě má rád takovou jaká jsem a kdo má ...

13.7.2022 v 13:50 | Karma: 14,13 | Přečteno: 607x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

každý den korálek

Vždyť bez klidu v srdci nemůže být pokoj kolem nás. Ticho je mé bohatství. Nadechuji ho do sebe jako čerstvý vzduch. A děkuji. Děkuji slunci, mrakům, vzduchu, vodě, ptákům... a posílám požehnání dětem, všem blízkým a světu mír.

22.6.2022 v 13:17 | Karma: 14,89 | Přečteno: 228x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 1119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 414x
mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne