Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zářijová cesta

---------------------------------Fotopoezie mobilní a automobilní o včerejší večerní cestě. ------------------------------------------------------

  

Vraceli jsme se s manželem domů. Pršelo. Byla by to docela fádní cesta, kterou znám už od dětství, nebýt těch kapek lámajích a zrcadlících na tisíckrát jeden svět.

Vezměte a žijte to, co máte.

Seděla jsem tiše a pozorovala tu proměnu  krajiny skrze slzy deště stékající po okénku... a jen tak si přemýšlela...Už ne přímo a znepokojivě o dobru a zlu:-)

 Puštěné rádio čeřilo hladinu ticha.  Ach, stále ty samé zprávy den co den, rok co rok, jen v jiných souřadnicích.

 Nesplněná přání mnohých. Svoboda splývá s nároky, a proto se lidé trápí: nemají to, o čem si myslí, že to potřebují. A pak na sebe křičí.

  Jeden náš disident napsal, že vězení pro něj bylo duchovním cvičením. To mě zaujalo. Jak to?

  Nemoc, nespravedlnost, ponižování i rozvod... jsou duchovním cvičením :-) 

Tu těžkost lze jen stěží odhodit, je to cesta trpících, plačích i křičích, ale kteří zároveň hledají pokoj. Mír. Čím víc jsem bezmocná, čím víc nemohu něco dělat, tím víc mně nezbude nic jiného než se smířit, ale ne hořce. Hořkost je návrat do minulosti. Pomyslně tady a teď v sobě obejmout svého hořkého nepřítele.:-)

Je to cesta, směr.... zrání od křiku a nároků po přijetí ticha v sobě. Ticho je bohatá přítomnost. 

Jeden kněz při svátosti smíření (při zpovědi) říkal dotyčnému na všechny jeho hříchy, které přiznal: "Paráda! Skvělé! Ještě další!"

 Byla to radost odhazovat to, co tíží, a vnímat přítomnost jinak, jako opouštění těžkostí, nároků, provinění, a tak v sobě udělat prostor pro svobodu. Žít takovou přítomnost je snad největší štěstí, protože bohatství krásy života, i v těch, kdo se na nás provinili ... je tady a teď.

A tak jsme včera večer jeli spolu a vedle sebe, ale i každý sám ve svém světě myšlenek. Na křižovatce: "Zprava dobrý... " Domů už je to kousek.

Po očku jsem se podívala na mého muže, samorosta. Měl soustředěný profil, poslouchal zprávy a sledoval provoz na silnici. Během jízdy mám chuť se bavit, mluvit, vypovědět vše, co ve mně je. Manžel je tu a nemůže utéct... :-)

Nechce se za jízdy rozptylovat. A jindy nemá chuť a ani čas něco řešit. Dřív jsem to těžce nesla. 

Hádky bez konce... Už jsem pochopila, že mu mám darovat svobodu. Tím se zbavím i tíže z nesplněných nároků. Tak jsem i touto cestou mlčela o svých nesplněných přáních. Možná, že se už naučím přestat na sebe upozorňovat... Pak bude mít i můj manžel "svatý pokoj" a já také nebudu žádná chudinka.

Budu se těšit z našich tichých přítomností a i z toho, jak nám probleskující světlo zapadajícího slunce posypalo auto zlatem.... :-)

Vezměte a žijte to, co máte....

Než na to zase zapomenu... :-)

Autor: Jarmila Horáková | úterý 23.9.2014 12:10 | karma článku: 12,71 | přečteno: 399x
  • Další články autora

Jarmila Horáková

jak kvete červen

Po dlouhé době zase přicházím mezi vás. Chci se podělit o krásné okamžiky měsíce června tak, jak se mi je podařilo nebo nepodařilo vyfotit.

15.6.2023 v 15:07 | Karma: 14,05 | Přečteno: 213x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

purpurový plášť archanděla Michaela

Jako purpurový plášť archanděla rozstříhaný na kousky, tak vypadají koniklece vykukující zpoza staré trávy....

24.3.2023 v 14:19 | Karma: 12,10 | Přečteno: 221x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

Tati, prosím, nevol Babiše

Toto je můj dopis tátovi, který je spíše modlitbou obecnou. Nebo vlastně i hodně konkrétní.Asi proto mi můj otec odpověděl, ať ho považuji za mrtvého a přerušil poslední trosky kontaktu. Někoho mi to připomíná. Že by A. B.?

9.1.2023 v 14:28 | Karma: 17,14 | Přečteno: 964x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

padesátka z jiného světa

Před týdnem jsem oslavila narozeniny. Ač padesáté, cítím se celkem mladě. Ale o to nejde. Uvědomila jsem si, kam patřím a kam ne. Kdo mě má rád takovou jaká jsem a kdo má ...

13.7.2022 v 13:50 | Karma: 14,13 | Přečteno: 608x | Diskuse| Osobní

Jarmila Horáková

každý den korálek

Vždyť bez klidu v srdci nemůže být pokoj kolem nás. Ticho je mé bohatství. Nadechuji ho do sebe jako čerstvý vzduch. A děkuji. Děkuji slunci, mrakům, vzduchu, vodě, ptákům... a posílám požehnání dětem, všem blízkým a světu mír.

22.6.2022 v 13:17 | Karma: 14,89 | Přečteno: 228x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Za výbuchy ve Vrběticích stojí Rusko. NCOZ kvůli nespolupráci kauzu odložila

29. dubna 2024  11:12,  aktualizováno  12:31

Kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) odložili případ výbuchů skladů...

Ministr Rakušan vystoupí na tiskové konferenci. Promluví o aktuální situaci

29. dubna 2024  12:20

Přímý přenos Ministr vnitra Vít Rakušan promluví na pondělní tiskové konferenci o aktuálních tématech. Vyjádřit...

Většina práv jako u manželů a přiosvojení dětí. Pavel podepsal zákon o svazcích LGBT+

29. dubna 2024  12:07

Stejnopohlavní páry budou moci od příštího roku uzavírat partnerství s většinou práv, jaká mají v...

Do zahradního jezírka u Berouna spadlo batole, vrtulník ho převezl do Prahy

29. dubna 2024

V Hlásné Třebani na Berounsku spadlo v neděli rok a půl staré dítě do jezírka u rodinného domu. Na...

  • Počet článků 1119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 414x
mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne