VYSOČINOU

Jarmila Horáková

Vysočina z kraje českého pomezí - fotoblog

Hamry, Sázava, Velká Losenice, Malá Losenice k večeru. Prostor je úžasný. Klene se nad námi bez hranic a omezení.

24.2.2017 v 23:16 | Karma článku: 16.35 | Přečteno: 380 | Diskuse

Jarmila Horáková

Předjaří na Jimramovsku - fotoblog

Přiletěli skřivani. Mrak hejna upovídaných ptáků mi přelétl nad hlavou v okolí Nového Jimramova, malé dědiny za Jimramovem, kam s dcerou jezdíme na kurs kreslení. Ona kreslí portrét, já vyrážím vzhůru do kopce s fotoaparátem.

19.2.2017 v 3:25 | Karma článku: 21.80 | Přečteno: 357 | Diskuse

Jarmila Horáková

Cesty jsou listy zaváté - okolo Vítochova a Karasína

Bylo nebylo, šli tudy nebo nešli Cyril a Metoděj... ? Nebo se tu snesl archanděl Michael, aby bojoval s temnými silami? Románský kostelík v půvabné krajině - naše oblíbené místo.

23.10.2016 v 0:24 | Karma článku: 21.09 | Přečteno: 345 | Diskuse

Jarmila Horáková

Čas pod zimou - fotoblog

Čas pod zimou je plný teplých barev. To aby se zahřály naše oči a srdce, když se slunce loučí. Bez něj nám bude smutno. Nevadí, přitulíme se k sobě.

17.10.2016 v 3:27 | Karma článku: 18.21 | Přečteno: 329 | Diskuse

Jarmila Horáková

Radostínská rašeliniště - fotoblog

Dnešní, čerstvé, ještě teplé fotografie. Pohledy na krajinu i detaily, které by mohly být odkudkoli. Prošli jsme jen část naučné stezky hezkou, raně podzimní, svatováclavskou krajinou, typicky žďárskou.

28.9.2016 v 20:08 | Karma článku: 21.13 | Přečteno: 448 | Diskuse

Jarmila Horáková

Jarní leden na Vysočině - fotoblog

Fotografie ze dvou míst na Vysočině, převážně s motivem cesty. Dvou starých známých cest. Mně přijde zajímavější cesta blátivá...

2.2.2016 v 17:58 | Karma článku: 17.11 | Přečteno: 416 | Diskuse

Jarmila Horáková

Deštivá Vysočina z auta - fotoblog

Naskytla se mi možnost vyjet si za Fryšavu, do Sněžného. Možná není ani tak důležité kam jsem jela, jako to, co jsem cestou viděla.

21.11.2015 v 15:49 | Karma článku: 15.56 | Přečteno: 357 | Diskuse

Jarmila Horáková

Alej ke Svaté Anně

Pohled u Havlíčkova Brodu je pro naši rodinu milým místem, neboť kousek nad ním je půvabné, tak trochu smutné a přitom milé místo s léčivým pramenem a poutní kaplí uprostřed zastavení. Svatá Anna.

16.2.2015 v 6:52 | Karma článku: 13.31 | Přečteno: 622 | Diskuse

Jarmila Horáková

Pozdrav z Vysočiny: netaje, ale je tu pěkně

Některé okamžiky proklouznou mezi prsty jako sen. Sen je krásná paní se závojem. Žena, tajemná, která nepatří času. A jak proklouzává mezi prsty, její závoj se v nich na chvíli zachytí...

13.2.2015 v 17:03 | Karma článku: 17.60 | Přečteno: 438 | Diskuse

Jarmila Horáková

Osudová, něžně drsná

Nevěřím na pasivní osudovost, ale ani na náhodu. Na Vysočinu, domů, jsem se vrátila asi třikrát. Je to má osudová země. Něžně drsná. Tento blog je napůl vážný a napůl ... No, rozhodně je opěvující... :-) Zapomněla jsem si foťák doma. Ale ono už je to skoro ve výsledku v mém případě jedno, že jsem nakonec fotila mobilem.... Hlavní věc, že mě manžel vyvezl ven.

19.12.2014 v 17:06 | Karma článku: 18.14 | Přečteno: 719 | Diskuse

Jarmila Horáková

Brtnice - co je malé, to je milé

Poslední blog věnovaný městečku Brtnici. Zmínky o její existenci se objevují už počátkem 13. století. Patřila k tišnovskému cisterciáckému opatství Porta Coeli. Hrad (viz. starší blogy) pochází z poloviny 15. století a byl majetkem rodu Valdštejnů. Roku 1623 přechází brtnické panství do správy italského šlechtického rodu Collalto et San Salvatore, a to až do roku 1945. Další vývoj není třeba líčit, sídlo bylo devastováno. V roce 2011 byla opravena střecha. Brtnice, kterou protéká stejnojmenná říčka, je půvabné, skoro "pohádkové" městečko kousek od Jihlavy s historií prolínající se i s osudy Židů, jak o tom svědčí dva židovské hřbitovy.

25.6.2014 v 20:50 | Karma článku: 13.65 | Přečteno: 446 | Diskuse
Počet článků 1119 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 414

mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne