dopisy

Jarmila Horáková

Okno naproti

Procitla jsem do předraní. Nejen v našem bytě, ale i v našem domově se rozléhá tiše hluboký klid. Pootočila jsem hlavu směrem ke kuchyni.

20.11.2014 v 6:47 | Karma článku: 8.32 | Přečteno: 340 | Diskuse

Jarmila Horáková

Sedmnáctka (k narozeninám)

Sedmáctý listopad slavíme v rodinném i kruhu i ve společnosti přátel. Slavíme totiž dvoje narozeniny. Jedním z oslavenců je dcera. Dnes jí je sladkých sedmnáct.

17.11.2014 v 7:02 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 58 | Diskuse

Jarmila Horáková

Jak se skládá člověk

Myšlenky pel mel uprostřed mlhoviny, v které přece jen svítí světlo. Mlha a tma jsou pro světlo a pro jeho jas stejně tak krásné, jako je poušť krásná pro studnu.

16.11.2014 v 8:04 | Karma článku: 5.60 | Přečteno: 223 | Diskuse

Jarmila Horáková

Vlákna

Milí lidé, mám spoustu otázek. A možná špatné odpovědi. Někdy je lépe a někdy hůř. Jsou chvíle, kdy si dokazuji svou cenu. Ale bez lásky daleko nedojdu.

15.11.2014 v 16:19 | Karma článku: 6.54 | Přečteno: 179 | Diskuse

Jarmila Horáková

Dovolené uvolnění

Tento blog píšu nejenom pro moji kamarádku, která mi občas zoufalá pláče do telefonu, ale i pro další kamarádky, které o sobě stále pochybují, tak jako i já o sobě. Stačí pár ustálených výroků: Musíš, nesmíš... Jsi hrozná... a člověk tomuto slovu uvěří. Přitom jsme tzv. věřící. Naše sebehodnota by měla vycházet z víry v Boha, který svým dechem vše oživuje v každý neopakovatelný okamžik, v Boha, který má atributy lásku, svobodu, pravdu. A z toho vychází rovnost žen i mužů. Nejsme otroci, při křtu jsme tzv. pomazáni na krále - královny a to by měl být naprosto jiný existenciální pocit. Kde je chyba? Vše je o lidech a opět o jejich lásce, svobodě a pravdivosti a o komunikaci. Konec konců tento blog prostě píšu, protože nad tím vším přemýšlím. A nechci se svazovat úvahami nad našimi známými, kteří pak budou volat manželovi.

15.11.2014 v 13:08 | Karma článku: 6.88 | Přečteno: 245 | Diskuse

Jarmila Horáková

Jabloňová dlaň

Lidé milí, mám ráda stromy. Mám ráda jabloně. Kvetoucí nevěsty, panenská jablíčka, pokroucená těla kmenů. Jabloně jsou jak věrné a oddané ženy.

6.11.2014 v 14:37 | Karma článku: 11.37 | Přečteno: 516 | Diskuse

Jarmila Horáková

Přání mezi nebem a zemí

"Maminko... " Vešla jsem k dětem do pokojíku. Ležely v postelích. "Dnes ráno je krásné světlo... ", říkám jim. Sklonila jsem se jako jabloň s jablkem a políbila je. "Krásné červánkové ráno... "

5.11.2014 v 7:44 | Karma článku: 12.78 | Přečteno: 439 | Diskuse

Jarmila Horáková

Táta bez dětí

Jak se asi cítí muž, který miluje své děti, leč nemůže s nimi žít v jedné domácnosti, protože manželka se i nimi odstěhovala? Jako rozbitá skála. To proto, že je to rána nejhlubší a nejničivější...

31.10.2014 v 0:01 | Karma článku: 14.80 | Přečteno: 748 | Diskuse

Jarmila Horáková

Láska svatojánská

Tento poetický článek vznikl mimo jiné jako potřeba odreagovat se, zasnít, načerpat sílu, zvířit hvězdný prach a tak dál... A proč na svatého Jana? Jeden Jan byl miláček Páně. A v noci na svátek Jana Křtitele se zapalovaly vatry a trhaly bylinky, aby přičarovaly lásku.. Možná i Malý princ se jmenoval Jan... :-)

27.10.2014 v 0:53 | Karma článku: 5.71 | Přečteno: 249 | Diskuse

Jarmila Horáková

Slavnost v prázdném domě

Usedám už po několikáté k psaní, abych si v sobě udělala pořádek a propojila události a myšlenky souvislostmi, které hledám.

10.10.2014 v 9:29 | Karma článku: 8.91 | Přečteno: 293 | Diskuse

Jarmila Horáková

Před domem

Tak jsem seběhla dolů po schodech ven, čekala jsem pošťáka, přitom něco fotila... hned u dveří nám rostou takové ty parkové růže, moc je nemusím, ale zaujaly mne, tak jsem cvakala spouští a mezi tím došel ke mně synátor, našpulil rty: "Pusinka by nebyla?" Rošťák, musela jsem se usmát. Jinak je vše stejné...

7.10.2014 v 1:36 | Karma článku: 10.18 | Přečteno: 389 | Diskuse

Jarmila Horáková

V nouzi poznávám přátele

Lidé milí, dám vám hádanku. Víte, co to je: Šutr na elektrickém drátě? Kamenáčová si sedí na vedení.

2.10.2014 v 8:32 | Karma článku: 10.19 | Přečteno: 393 | Diskuse

Jarmila Horáková

Prolínání

Zaujal mě text skladby Růžová mlha od DG 307. Už jsem se toho dotkla ve "Zvláštní náladě", ale jsem stále na povrchu. Takže se pokouším o hlubší vrt... no, uvidím. Tento blog jsou plus minus spojené dva blogy. Berte to prostě jen jako mé hledání, tedy i návraty k pochopení.

30.9.2014 v 2:07 | Karma článku: 8.09 | Přečteno: 265 | Diskuse

Jarmila Horáková

Otázky Malého prince

Vzbudil mě lev. Tahal mou peřinu, až ji ze mě stáhnul. Chtěla jsem spát dál, ale jeho majestátní a autoritativní, i když tichá přítomnost mi to nedovolila.

27.9.2014 v 5:24 | Karma článku: 9.29 | Přečteno: 303 | Diskuse

Jarmila Horáková

Beze slov

Etuda, která vznikla z více podnětů. Chci pozorovat a popisovat různé momenty lidské duše. Tato etuda je o studu, který je sdělen beze slov...

26.9.2014 v 18:23 | Karma článku: 8.21 | Přečteno: 300 | Diskuse

Jarmila Horáková

Vůně pryskyřice

Život mu nedopřál otce, ani bratra, jen syna. Když ho přivezl i s manželkou z porodnice, byl bezradný. O děti se postarat uměl, vždyt už mu dvě dcerky říkaly: "Tati", ale nemohl si pořád zvyknout na to, že bude chovat v náručí synka a že i jemu by měl dát něhu. Připadalo mu, jako by choval sebe. Jako by si sám sobě daroval city... On, mužský... chlap...

25.9.2014 v 0:20 | Karma článku: 8.92 | Přečteno: 458 | Diskuse

Jarmila Horáková

Zářijová cesta

---------------------------------Fotopoezie mobilní a automobilní o včerejší večerní cestě. ------------------------------------------------------

23.9.2014 v 12:10 | Karma článku: 12.71 | Přečteno: 399 | Diskuse

Jarmila Horáková

Jak se lidé setkají

Život je scénárista. Píše laskavé, někdy drsné a jindy dojemné příběhy o setkávání lidí. Podle čeho?

18.9.2014 v 7:21 | Karma článku: 7.94 | Přečteno: 228 | Diskuse

Jarmila Horáková

Stařenčino pozdní odpoledne

Je tisíce září. Jedna z nich je bílá. Bílé světlo stařenky či stařečka. Jejich vlasy proti slunci bíle a měkce září jako pápěří... Když se v ten okamžik na nás podívají trochu udiveně, bezelstně a nevinně, třeba protože neslyší, o čem se bavíme, v tu chvíli se stanou takovými bezbrannými...

14.9.2014 v 6:18 | Karma článku: 16.25 | Přečteno: 454 | Diskuse

Jarmila Horáková

Etuda o mém muži

Je nezachytitelný. Stále v akci a pak zmožen sám sebou usíná, v ruce ovladač přiložený ke spánku. Vím, že toho má hodně. Stará se o dvě dospívající děti, o dva dospělé částečně nepohyblivé lidi a o svoji mámu, kdykoli mu zavolá.

13.9.2014 v 13:35 | Karma článku: 11.68 | Přečteno: 512 | Diskuse
Počet článků 1119 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 414

mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne