dopisy

Jarmila Horáková

Malíř

Příběh. Okamžik soukromého štěstí, které ale mohou prožívat a prožívají mnozí...

14.2.2015 v 14:37 | Karma článku: 9.14 | Přečteno: 261 | Diskuse

Jarmila Horáková

Nestěžuj si

Jedna z krásných vzpomínek na mého strejdu je z chalupy. Ráno, nebo spíše dopoledne:-), když s tetou vstali, si šli zaběhat. Stáli u branky a strejda řekl: ,,Pěsti na bradavky a jedem!". V očích mu hrála čertovská cimbálovka.

10.2.2015 v 10:22 | Karma článku: 10.23 | Přečteno: 686 | Diskuse

Jarmila Horáková

Cestopis o lidské duši

Jsme koláže. Jsme navrstvení obrazů. A ty obrazy nějak prosvítají. Co by byla freska či ikona, jakýkoli obraz, bez světla?

9.2.2015 v 16:24 | Karma článku: 14.92 | Přečteno: 413 | Diskuse

Jarmila Horáková

Pro lásku mých blízkých

Lidé milí, předkládám vám pár úvah o nemoci a rodině. A doufám, že i o dobrém konci. Tento blog je osobnější povahy :-).

7.2.2015 v 22:05 | Karma článku: 13.14 | Přečteno: 346 | Diskuse

Jarmila Horáková

Ideální svět

Lidé milí, zpráva OSN o mučení dětí v IS na mě zapůsobila mocně a silně. Je mi z toho úzko, smutno, nemohu na to nemyslet.

5.2.2015 v 16:40 | Karma článku: 8.08 | Přečteno: 263 | Diskuse

Jarmila Horáková

Probuzení do touhy

Jedna fotokoláž ze dvou fotografií -připomíná mi, že někdy se člověk probudí do snu - do touhy, když si něco moc přeje - mě inspirovala k napsání textu, který je doprovázející...

2.2.2015 v 10:38 | Karma článku: 9.10 | Přečteno: 593 | Diskuse

Jarmila Horáková

Hořkosladká symfonie

Krátký popis krátké hořko-sladké symfonie, chvíle... Původně jsem chtěla psát tyto řádky ve třetí osobě, ale rozhodla jsem se, že se nebudu schovávat...

26.1.2015 v 0:26 | Karma článku: 12.43 | Přečteno: 445 | Diskuse

Jarmila Horáková

Mé existenciálno

Předkládám vám nelíbivé fotky, které se mě dotýkají jak blízkostí, tak i prožitím. Mé existenciálno, má životní situace se skládá jako šroubovice DNA z do sebe zapadajících dvojic, které tvoří moji osobitost, tvář. Na každou akci existuje reakce. Jaká?

23.1.2015 v 12:04 | Karma článku: 12.81 | Přečteno: 459 | Diskuse

Jarmila Horáková

Poslední rozloučení

Jak to po smrti je? Činí duše nějaké pokání? Nevím. Říkám si ale, jestli to není tak, že našim zemřelým je odpuštěno, jen my, pozůstalí pozemšťané, je držíme v poutech neodpuštění.

22.1.2015 v 7:47 | Karma článku: 12.15 | Přečteno: 416 | Diskuse

Jarmila Horáková

Rozsviť... Je tu tma.

Je opět pondělí ráno, ranní pondělí. Budíky a močové měchýře nás staví před realitu vstávání. Někdo musí ven, někdo musí zůstat doma. Zase začíná koloběh, lidoběh, časoběh. Lidská terorie relativity důležitosti vnáší chaos do kosmického řádu člověka. Vytržen z kořenů ztrácí pevnou půdu pod nohama a je zavalen bahnem.

19.1.2015 v 10:11 | Karma článku: 11.84 | Přečteno: 418 | Diskuse

Jarmila Horáková

Pokrytectví

Tento článek nebude snadné napsat... Chci psát o pokrytectví, ale nemám právo psát o druhých. Tak to budu muset pojmout nějak osobně a pravdivě... ale stejně sklouznout i k všeobecnému.

17.1.2015 v 18:29 | Karma článku: 15.57 | Přečteno: 741 | Diskuse

Jarmila Horáková

Sebevědomí

Už se smrákalo. Ležela jsem na posteli v našem obytném kuchyňském pokoji. Místnost tmavla a já měla záda jako spoutaná.

14.1.2015 v 8:03 | Karma článku: 12.90 | Přečteno: 518 | Diskuse

Jarmila Horáková

Cesta půlí pole

Lidé milí, opět vám předkládám své filosofování skrze fotografie. Slova a obrazy spolu souvisí. Mohou vytvářet symboly. Zvláště zimní zlehka poprášená krajina mi připomíná boží dlaň, kde čáry osudy, lásky a života vyrýváme my, lidé. A o tom je dnešní článek.

29.12.2014 v 7:12 | Karma článku: 11.63 | Přečteno: 339 | Diskuse

Jarmila Horáková

Svoboda v manželství

Manžel Josef. Žádný Pepa. Trochu jiný pohled na Josefa z Betlému. Takový polopříběh. K tomuto textu mě inspirovalo mnoho souvislostí a podnětů. Třeba i hudba A. Vivaldiho. Povznášející a nespoutaná...

24.12.2014 v 14:45 | Karma článku: 13.46 | Přečteno: 834 | Diskuse

Jarmila Horáková

Muž, který se odrazil ode dna

Krátká etuda. Věk mezi čtyřicítkou a padesátkou je ten tzv. čas krize středního věku. Lidé se rozcházejí. Lidé onemocní, umírají. Jejich děti odchází do svého života. I ti, kdo žijí konstantně, si uvědomí přesun sil. Někdy je třeba začít znovu žít...

18.12.2014 v 7:25 | Karma článku: 11.55 | Přečteno: 698 | Diskuse

Jarmila Horáková

Puzzle

Muž a žena - dohromady člověk. Anebo ještě lépe: společně člověk. Ideální stav je, když tyto poloviny k sobě ladí. Úvaha idealistická, ale zároveň ne až tak nemožná.

16.12.2014 v 10:55 | Karma článku: 9.28 | Přečteno: 303 | Diskuse

Jarmila Horáková

Odpuštění někdy nestačí

Často jsem ve svých textech psala o odpuštění. Ano, odpustit nebo alespoň k odpuštění směřovat, je dobré a nutné, nemá-li se násobit to nedobré. Ale, i když člověk odpustí a odpustí snad beze zbytku, zbudou rány. K odpouštění se nějak člověk dobere, ale uzdravit své rány nedovede.

4.12.2014 v 13:10 | Karma článku: 9.62 | Přečteno: 454 | Diskuse

Jarmila Horáková

Vzdálenosti a blízkosti

Díky za každou otázku bez uspokojivé odpovědi. Protože mě nutí hledat dál a lépe. Otázky a odpovědi překonávají vzdálenosti od nepoznaného k poznanému.

2.12.2014 v 3:32 | Karma článku: 9.28 | Přečteno: 248 | Diskuse

Jarmila Horáková

Studánka

Nemoc je opuštěnost. Zrovna tak stáří. Protože svět letí hektickým tempem dál, zatím co každý opuštěný člověk zůstal stát. A padne na něj ticho.

30.11.2014 v 8:53 | Karma článku: 10.50 | Přečteno: 385 | Diskuse

Jarmila Horáková

Změna je život

Nedávno mě kamarádka požádala o namalování obrázku pro paní, její známou, ležící na onkologii. Bílé plátno přede mnou mlčelo. Nutila jsem se něco vytvořit, ale pak jsem to zase přemalovala. Pomalu mi docházelo, že ta žena brzy zemře. Není co pro ni malovat. A bylo to tak. Když se mi přece jen podařilo ztvárnit abstraktně louku a kamarádka ji odvezla pro radost té ženě, už bylo pozdě. V komatu odcházela od své rodiny k milionům minulých souputníků. Konečná změna pro ni a jedna z velkých změn pro její milé.

22.11.2014 v 20:18 | Karma článku: 13.18 | Přečteno: 517 | Diskuse
Počet článků 1119 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 414

mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne