o nemoci

Jarmila Horáková

Co mě naučila nemoc

Strach z nemoci a jiné bolesti duše jsou, myslím, v naší době odsouvány do pozadí, snad proto, že vyvolávají nejistotu a rozbíjejí falešný obraz o sobě, který si vytváříme.

10.2.2017 v 17:27 | Karma článku: 21.57 | Přečteno: 506 | Diskuse

Jarmila Horáková

Nemocné tělo - práce duše

Mějme k svému tělu úctu. Chovejme se k němu citlivě, vnímejme jeho signály, chvalme ho, opatrujme, děkujme za zdraví, bolest i nemoc.

27.6.2016 v 20:58 | Karma článku: 21.26 | Přečteno: 534 | Diskuse

Jarmila Horáková

Věřím, že víra uzdravuje

Poslední tři měsíce se v mém životě dějí zajímavé věci. Tím, že se dějí ty špatné, se dějí ty dobré.

23.9.2015 v 0:54 | Karma článku: 14.97 | Přečteno: 319 | Diskuse

Jarmila Horáková

Nevzdám to

Je pár minut nového roku. Před chvílí skončil sršící souboj petard před naším domem. Čas pokračuje. Kam? Zazáří a rozprskne se jako petarda? Proč ne? Lépe než jako petarda, která zůstala nevybouchlá v krabici.

2.1.2015 v 12:45 | Karma článku: 17.55 | Přečteno: 844 | Diskuse

Jarmila Horáková

Terapie uvnitř

Můj naprosto laický pokus o terapii pro nemocné. Jsem v období zkoumání zákonitostí a souvislostí těla a psýché a také toho, co se nazývá duch, dech, spiritus, pneuma, to, co nás oživuje, co je podstata našeho života. Dech je nutný pro metabolismus, pro výživu i očistu našeho těla a zrovna tak paralelně mají stejný vliv i naše myšlenky. Myšlenky mají s dechem přímou souvislost, až se mi teď tají dech. Dech ovlivňuje páteř a ta podle toho různě kvalitně inervuje celé tělo.

12.10.2014 v 18:16 | Karma článku: 10.72 | Přečteno: 340 | Diskuse

Jarmila Horáková

Co nás uzdravuje (úvaha + foto)

Logofotoblog. Včera jsme jeli do Prahy, kam jezdívám na kontroly. Cestou tam jsme pochopitelně spěchali, ale návrat byl už více výletní, a tak jsme se zastavili na více místech. Jako obvykle, tak i teď hledám nějaké smysluplné propojení událostí tohoto dne. Neurologie v Kateřinské a poutní místo Svatá Anna u Pohledu a nesmím zapomenout heřmánek. Co mají společného? Léčení... možná i vy-léčení nějaké nemoci... Všechny tři způsoby dohromady by snad mohly být šancí, když jsme se rozhodli, že budeme zdraví... :-)

20.6.2014 v 14:54 | Karma článku: 13.51 | Přečteno: 371 | Diskuse

Jarmila Horáková

Nic není ztraceno

Špatná diagnoza? Nikdy není nic ztraceno, i když se cítíme ztracení a zatracení. Nebojte, lidé milí, jsme víc než číslo diagnozy. Nic nebrání tomu, abychom milovali život a ty, s kterými právě jsme.

25.4.2014 v 8:40 | Karma článku: 15.35 | Přečteno: 515 | Diskuse

Jarmila Horáková

Dialog v člověku s depresí

Deprese. Slovo označující pocity, nálady, frustrace i diagnozu. Z čeho pramení tyto stavy? Jsou vyvolané stresem, změnou v životě, dědičností. Malá změna v chemické rovnováze mozku a člověk se ocitá mimo běžný a pochopitelný svět. Mám trochu vypozorované, že má vliv i pocit selhání. Už jako dítě si člověk pokládá za svoji vinu chování rodičů k němu. Sama jsem deprese nezažila, ale chtěla bych lidi s depresí pochopit a pomoci jim. Víte, já si myslím, že nejlepším lékem na lidské trápení je vědomí toho, že jsme v náruči milujícího života, i když se projevuje jinak než bychom si přáli. "Vše, co nás potkává, nás má vést k osvobození se pro radost." Heller

14.4.2014 v 22:22 | Karma článku: 16.65 | Přečteno: 909 | Diskuse

Jarmila Horáková

Vnitřní uzdravující obrazy

Existuje-li nemoc, pak také existuje uzdravení. Možná bych to nazvala procesem uzdravování. Je-li nemoc způsobena stylem života, stylem myšlení, pak v příčině může spočívat i lék. Tak, že své myšlení postupně měním. O tom jsem psala už vícekrát, ale toto pochopení je jako zavrtávání šroubu. Pokaždé pochopím o trochu více.

22.3.2014 v 11:59 | Karma článku: 11.09 | Přečteno: 358 | Diskuse

Jarmila Horáková

Vliv myšlenek na život

Četla jsem zajímavý názor, který potvrzuje i moji zkušenost. Jde o toto: jestliže nemoc způsobily špatné myšlenky a návyky, pak je možné se uzdravit změnou myšlenek a návyků. Ano, myslím, že to lze, snad většinou ano, ale je to fuška.

2.3.2014 v 2:51 | Karma článku: 10.81 | Přečteno: 391 | Diskuse

Jarmila Horáková

Bezlepková dieta pro tělo a duši

Už dlouho váhám, zda napsat tento článek. Protože ne vše, o čem zde píšu, mám objektivně ověřené. Jen na sobě. Je to tedy článek o mé cestě.

8.8.2013 v 14:49 | Karma článku: 16.99 | Přečteno: 1144 | Diskuse

Jarmila Horáková

Nejsem tvá, Jamesi!

Název je jak z Limonádového Joe... :-) Přestože je venku pošmourno a nemohu nemyslet na vše kolem povodní, je mi do zpěvu, jako by ve mně všechno zpívalo: budeš zdravá...

3.6.2013 v 9:30 | Karma článku: 8.42 | Přečteno: 384 | Diskuse

Jarmila Horáková

Tluč a budeš otevřen

Opět úvaha podle obrazu Jiřího Šťourače. O tom, že krize nás může otevřít něčemu lepšímu. O tom, že krize je šance. Život je ale vícebarevný než jak ho zde popisuji já.

30.5.2013 v 17:00 | Karma článku: 10.56 | Přečteno: 674 | Diskuse
Počet článků 1119 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 414

mám ráda staré stromy, jabloně, višně, ptačí klábosení,

mám ráda květiny, čerstvé i uschlé, stolistou růži, ladoňky, třezalku, mateřídoušku, louku plnou bodláků a rdesna,

všechny čtyři období, proměny,

mám ráda les a potoky v něm...

Ale také jsem vystudovala teologii, baví mě kromě výtvarničení, fotografování a zahradničení, filosofie, psychologie, religionistika...

 

https://www.sdb.cz/podporte-nas/#financne